دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای نخستین‌بار در ایران صورت گرفت؛

ساخت دستگاه سازه‌ساز ماکارونی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی

دستگاه سازه‌ساز ماکارونی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی ساخته شد.
کد خبر : 401542
image_2019-07-01_10-53-07.png

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایلخچی، دستگاه سازه‌ساز ماکارونی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی ساخته شد. در این طرح پژوهشی که در مرحله اجراست برای نخستین بار در ایران اقدام به طراحی و ساخت دستگاه سازه‌ساز ماکارونی شده است که در ساخت سازه‌ها به‌صورت کاملاً حرفه‌ای برای پوشش نقاط ضعف و اجرای هرچه دقیق‌تر سازه‌ها کاربرد دارد.


یک سازه‌‌ساز حرفه‌‌ای برای شبیه‌سازی سازه با ماکاورنی نیاز مبرم به داشتن چنین دستگاهی به‌منظور بالابردن کیفیت کار و سرعت عمل و دقت دارد.


عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ایلخچی و مجری این طرح به خبرنگار آنا گفت: با توجه به رشد روزافزون این نوع شبیه‌سازی‌ها و برگزاری مسابقات کشوری و جهانی سازه ماکارونی، ساخت این دستگاه نیاز پژوهشگران معماری و عمران را در این زمینه مرتفع خواهد کرد.


مجید نیک‌نیاز خاطرنشان کرد: دستگاه سازه‌ساز ماکارونی نیاز به ابزارها و دستگاه‌هایی مانند دستگاه سمباده‌زنی (برای افزایش دقت و سرعت کار)، سیستم LED برای مشاهده ترک‌ها و شکستگی‌های داخلی ماکارونی، دماسنج، تراز (برای ترازکردن میز کار، پایه سازه‌ها، جعبه ابزار، ریسمان بارگذاری و گونیا را مرتفع می‌‌کند.


به گفته وی از مزایای کاربردی دستگاه سازه‌ساز، افزایش کیفیت تراش و برش مقاطع، افزایش سرعت کار به‌دلیل کمبود تایم ساخت، تراز کار کردن سازه، افزایش کیفیت تراز ریسمان بارگذاری، افزایش راندمان کار سازه، افزایش کیفیت مقاطع سازه و اصلاح  صحیح و کاهش وزن نهایی سازه است.


به گزارش آنا، این طرح پژوهشی، چهارمین طرح مصوب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ایلخچی بوده که دو مورد از این طرح‌ها منجر به ساخت نمونه اولیه و آزمایشگاهی شده است.


یکی از طرح‌های موفق باشگاه واحد ایلخچی، طراحی و ساخت دستگاه آب‌شیرین‌کن خورشیدی ترکیبی با امکان حذف پساب خروجی است که توسط آرش رنجبران و مهدی نوروزی به مرحله ساخت نمونه آزمایشگاهی رسیده و موفق به کسب رتبه اول در مسابقات بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته