دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه آزاد ایلخچی؛

آزمایشگاه تحقیقات تخصصی سیستم‌های ترمز ABS افتتاح شد

آزمایشگاه تحقیقات تخصصی سیستم‌های ترمز ABS دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کد خبر : 323393
IMG-20181103-WA0029.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایلخچی صبح امروز با حضور مدیرکل مراکز تحقیقاتی و توسعه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، آزمایشگاه تحقیقات تخصصی سیستم‌های ترمز ABS  دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


مدیرکل مراکز تحقیقاتی و توسعه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این آیین با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در ایجاد این مرکز گفت: طرح و ایجاد چنین مرکز تحقیقاتی مجهز، آن هم در زمینه صنعت خودرو که از صنایع مهم و ارزشمند کشور است، در این واحد دانشگاهی باعث امیدواری و خرسندی است و نشانگر آن است که مسئولان استان و این واحد در حوزه پژوهش قدم‌های بزرگی برداشته‌اند.


داود ثمری افزود: با توجه به اینکه بر اساس استاندارد اجباری صنعت خودرو، همه خودروهای تولیدی کشور باید مجهز به سیستم ترمز ABS باشند و این محصول کاملاً وارداتی بوده و تولیدکننده داخلی ندارد، تحقیقات بر روی این محصول استراتژیک می‌تواند دریچه‌ای به بازار بزرگ صنعت ترمز ضد قفل باشد.


وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی این مرکز به خودروسازان و عقد تفاهم‌نامه با آنها، می‌تواند در کشور زمینه خودکفایی را در این صنعت مهم و حساس فراهم کند.


عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم  پس از معرفی دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی به‌عنوان واحدی فناور و پیشرو در زمینه پژوهشی در استان گفت: در تلاش هستیم تا با خودروسازان  و صنایع مربوط به این حوزه پل ارتباطی ایجاد کرده و این مرکز را به آنها معرفی کنیم.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد استان همواره با حمایت ویژه از مباحث پژوهشی هدفمند، تلاش کرده است در راستای حل مشکلات کشور گام بردارد.


مراسم افتتاح این مرکز با  تست سیستم  ترمز یک دستگاه خودروی پراید و با  توضیحات مبسوط  و دقیق در این مورد از سوی آرش رنجبران رئیس واحد ایلخچی پایان  یافت.       


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب