دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1398 - 09:35
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان:

اعتماد عمومی و اعتبار مهم‌ترین سرمایه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: وجود تصویر مثبت و اعتماد عمومی جامعه و اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی این دانشگاه است.
کد خبر : 401298
IMG_9756.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مبارکه، اصغر عالمیان صبح امروز در پنجمین نشست کمیته جذب دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه ـ مجلسی و با حضور اعضای هیئت‌رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار شد با تشریح آخرین شیوه‌ها و عوامل مؤثر بر انتخاب دانشگاه و جذب دانشجو اظهار کرد: امکانات و خدمات دانشگاه، کیفیت برنامه‌های درسی، فاصله و نزدیکی به محل سکونت، توصیه والدین و مشورت دوستان و همسالان از جمله عوامل مؤثر بر هدایت داوطلب برای انتخاب دانشگاه دلخواه است.


وی اضافه کرد:‌ وجود تصویر مثبت، اعتماد عمومی جامعه و اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی این دانشگاه و همواره مورد توجه داوطلبان ورود به آموزش عالی بوده است.


مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تشریح 10 عامل مؤثر بر شهرت دانشگاه و علامت تجاری آن، شناخت ابزارهای جذب دانشجو و معرفی سه گروه مؤثر در جذب دانشجو، 40 عامل مؤثر بر انتخاب دانشگاه و جذب دانشجو را با استفاده از آخرین شیوه‌های علمی دنیا تبیین کرد.


عالمیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از سال 1390 به‌صورت علمی بر روی عوامل مؤثر بر انتخاب و جذب دانشجو کار کرده است، توضیح داد: سه گروه همواره و با وجود داشتن نقش‌های متفاوت، در جذب دانشجو مؤثرند؛ افرادی که در تماس مستقیم با دانشجو هستند، کارکنانی که در تماس مستقیم با دانشجو نبوده، اما در پشتیبانی و خدمات ارائه‌شده به دانشجویان، نقش کلیدی دارند و اثرگذاران خارج از دانشگاه مانند والدین، مشاوران تحصیلی و معلمان که در این میان نقش دوستان و همسالان بانفوذ، کمتر از سایر گزینه‌ها نیست.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی نیز با بیان وظیفه مهم کمیته جذب دانشجو، گفت: برنامه‌ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه‌های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها به‌صورت مجموعه‌ای مرتبط و با زمان‌بندی مشخص به‌منظور تأثیرگذاری بهتر و پیشبرد اهداف جذب دانشجو از وظایف اصلی این کمیته است که باید با تشکیل تیم عملیاتی و به‌کارگیری همه ظرفیت دانشگاه و استفاده از رسانه‌ها و ابزارهای ارتباط‌جمعی فرآیند جذب دانشجو را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.


محمد گلناری با ارائه توضیحاتی درباره عناصر بازاریابی مؤثر با هدف جذب دانشجو در دانشگاه، اظهار کرد: این کمیته باید ابتکار عمل، خلاقیت و نوآوری و احساس جمعی و مشارکت فعال داشته باشد تا بتواند در جذب دانشجو موفق عمل کند.


به گزارش آنا، جلسات کمیته جذب واحد مبارکه - مجلسی، هر هفته به‌صورت منظم برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب