دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1398 - 09:30
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان:

هدایت تحصیلی داوطلبان در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گیرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: هدایت صحیح تحصیلی داوطلبان و متقاضیان آموزش عالی در دستور کار واحدها و مراکز آموزشی قرار گیرد.
کد خبر : 409885
photo_2019-08-10_18-50-45.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان با حضور رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مدیران و مسئولان روابط عمومی این استان، نشست هم‌اندیشی هدایت تحصیلی و جذب دانشجو به میزبانی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.


در این جلسه که با پیگیری و هماهنگی اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تشکیل شد، حمیدرضا جوانمرد سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مهم‌ترین رسالت‌ واحدهای دانشگاهی در کوتاه‌مدت پیش رو، تلاش برای افزایش جذب دانشجو بوده و با توجه به بخشنامه جدید هدایت تحصیلی، این زمینه و بستر به‌خوبی فراهم شده است.


جوانمرد اظهار کرد: با توجه به نیاز به جذب دانشجو متناسب با نیازهای جامعه به رشته‌ها و تخصص‌های مختلف، باید هدایت صحیح تحصیلی داوطلبان و متقاضیان آموزش عالی در دستور کار واحدها و مراکز آموزشی باشد.


سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: تأکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر موضوع توجه به افزایش و جذب دانشجو به‌ویژه در استان اصفهان، باید راهبرد اساسی رؤسای واحدها و مراکز آموزشی باشد تا بتوان در این موضوع در سال جاری تحول ایجاد کرد.


وی با اشاره به مفاد بخشنامه جدید هدایت تحصیلی و جذب دانشجو عنوان کرد: در بخشنامه جدید خواسته شده است علاوه بر ایجاد ستاد استانی جذب و هدایت تحصیلی، هر یک از واحدها نیز ستاد هدایت تحصیلی و جذب دانشجو با محور رئیس واحد تشکیل دهند و به‌طور جدی، محورهای بخشنامه عملیاتی و اجرایی شوند.


در ادامه این جلسه اصغر عالمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ارائه آخرین شیوه‌های جذب دانشجو در دانشگاه‌های جهان گفت: زیرساخت‌ها و امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی و کادر علمی و تجربه قریب به ۴ دهه ارائه آموزش عالی، این دانشگاه را در مقایسه با سایر رقبا، متمایز کرده و متقاضیان آموزش عالی باید این تمایز را بدانند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش جذب دانشجو، روابط عمومی واحدهای استان، از چند ماه قبل، برنامه‌های کاری خود را آغاز کرده‌ و با پخش تلویزیونی زیرنویس‌ها، توسعه تبلیغات، انجام مشاوره‌های حضوری و تلفنی، بازدیدهای دانش‌آموزی، تبلیغات محیطی در سطح شهر و تبلیغات در پیام رسان‌های فضای مجازی در راستای انجام وظایف مربوط به هدایت تحصیلی اقدام کرده‌اند.


در ادامه تعدادی از رؤسای واحدهای دانشگاهی استان اصفهان به بیان تجربیات خود در زمینه جذب دانشجو و هدایت تحصیلی پرداختند که بیان نکته نظر رؤسای واحدهای کاشان، دولت‌آباد، دهاقان، شهرضا، شاهین‌شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، آران و بیدگل، بادرود و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی استان، مورد توجه حاضران قرار گرفت.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته