دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 11:09
آخر هفته با کتاب؛

داستان آدم‌های امیدوار در رمان «آفتاب دار»

رمان «آفتاب دار» ماجرای آدم‌هایی است که با قاعده خودشان زندگی می‌کنند و رسم دنیا برایشان خنده‌دار است.
کد خبر : 400851
256.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هادی خورشاهیان شاعر، نویسنده و منتقدی است که هم برای مخاطب کودک و نوجوان هم برای بزرگسالان اثرات خوبی منتشر کرده است.


خورشاهیان برای «آخر هفته با کتاب» مجموعه داستان «آفتاب دار» نوشته احمد هاشمی را به کتاب‌دوستان و کتابخوانان پیشنهاد داد.


این نویسنده و شاعر در یادداشت کوتاهی درباره کتاب «آفتاب دار» آورده است: «احمد هاشمی قصه را به‌خوبی می‌شناسد و می‌داند چگونه مخاطب را قدم به قدم با خود پیش ببرد. به شخصیت قهرمانان رمانش نیز کاملاً اشراف دارد. این رمان سراسر اتفاق است و از لحاظ حس و اندیشه نیز رمانی سرشار و قابل تأمل است. لحظه‌های عاطفی و امیدوارانه و تلخ بسیار دارد و شخصیت‌هایش در موقعیت خود به بهترین شکل هنرنمایی می‌کنند.


«آفتاب دار» رمانی شگفت، ولی کاملاً باورپذیر از آدم‌هایی که در اطراف ما هستند با همه فراز و فرودهایشان. این رمان نویدبخش نگاه موشکافانه‌ای در رمان امروز فارسی است و تلاش کرده است بدون افراط و تفریط، با نگاهی روانکاوانه و جامعه شناختی، به دور از نگاهی یک‌سویه به مسائل فردی و اجتماعی، روایتی خواندنی از ما و مشکلاتمان را در آینه‌ای برای ما قرائت کند. خواندن این رمان، به خصوص به کسانی که از خواندن رمان‌هایی با شخصیت‌های شکست خورده و در آستانه زوال، خسته شده‌اند، امیدی تازه در جهان رمان خواهد داد».


با اینکه «آفتاب دار» نخستین رمان هاشمی است، اما اثر قابل دفاعی‌ است. این اثر رمان طنز نیست، اما به ماجرای آدم‌هایی می‌پردازد که با قاعده خودشان زندگی می‌کنند و رسم دنیا برایشان خنده‌دار است.


رمان «آفتابِ دار» از سوی انتشارات نیلوفر در 150 صفحه و با قیمت 9 هزار و 500 تومان روانه بازار نشر شده است.


انتهای پیام/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته