دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 11:41
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

مخالفان زیست شبانه در تهران در گذشته هم با سینما و تلویزیون مخالف بودند!

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به‌دنبال ساماندهی طرح زیست شبانه هستیم، گفت: نمایندگان مجلس مخالف زیست شبانه در تهران در گذشته هم با سینما و تلویزیون مخالف بودند!
کد خبر : 400567

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به ارائه لایحه شفافیت دولت به مجلس اظهار کرد: از مهمترین محورهای این لایحه انتشار مشروح مذاکرات نهادهای شورایی جمهوری اسلامی ایران همچون مجموعه شورای نگهبان، شورای انقلاب فرهنگی، فضای مجازی، دیوان عدالت اداری و انتشار اموال مصادره شده است.


وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه انتخابات هستند افزود: بررسی این لایحه یک آزمون استراتژیک برای نمایندگان مردم است و امیدواریم آنها در این زمینه از مردم نمره قبولی بگیرند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به تصویب پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر مفاد دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری که همان مصوبه خانه‌باغ به جای برج‌باغ است اشاره کرد و گفت: نحوه ساخت و ساز و بهره‌برداری از باغات باقی‌مانده پراکنده شهر تهران با رویکرد حفاظت و حداقل بارگذاری که شامل استقرار فعالیت‌های مجاز و متناسب با فضای باغات تهران است تعیین و تکلیف شد.
سالاری در ادامه به موضوع زیست شبانه و انتقادهای وارده بر آن پرداخت و گفت: این موضوع از سوی شورای اسلامی شهر تهران در برنامه سوم توسعه پنج ساله گنجانده شده است.


وی تصریح کرد: واقعیت جهان شهری امروز این است که در حال توسعه زیست شبانه با توجه به گسترش زندگی شهری بوده و به‌علت تغییرات بنیادی و مناسبات مختلف از ایجاد آن ناگزیر هستیم.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تغییر ضرب‌آهنگ کار و فراغت باعث شده تا شب‌ها برخلاف گذشته به فضایی برای اوقات فراغت تبدیل شود، گفت: زیست شبانه شهرها وضعیتی است که با برنامه‌ریزی مدیران شهری می‌توانیم از فرصت‌های آن استفاده کنیم.


عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به این مطلب که این طرح با مطالعات بخش‌های مختلف و همچنین جلسات هماهنگی میان نهادهای ذی‌ربط صورت گرفته است، اظهار کرد: طرح زیست شبانه یکی از عواملی است که با نظارت هوشمند می‌تواند به‌عنوان یک عامل برندینگ و جذب گردشگر مفید واقع شود.


سالاری در ادامه به مخالفت‌هایی که از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از آن به‌عنوان مخالفت با دین و تعالیم اسلامی یاد می‌شود اشاره کرد و گفت: این انتقادات توهین به باورهای مذهبی و آن‌چه که بیشتر در ایمان مردم تأثیر می‌گذارد بی‌نشاطی و غرق شدن در روزمرگی است.


وی مخالفان طرح زیست شبانه را به کسانی که در ابتدا با سینما و تلویزیون مخالف بودند تشبیه کرد و گفت: طرح زیست شبانه یک طرح غربی و منحصر به آنها نیست و هر کشور بنا به فرهنگ و آداب و رسوم بومی خود از آن بهره می‌برد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: ما در مجموعه مدیریت شهری به‌دنبال ایجاد طرح زیست شبانه نیستیم بلکه صرفاً دغدغه ما ساماندهی و برنامه‌ریزی آن در جهت رعایت هنجارهای مذهبی فرهنگی و کسب منفعت برای شهر است.


انتهای پیام/۴۱۰۵/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته