دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 19:08

بهانه حضور آمریکا در خلیج‌فارس تغییر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری امروز خود اذعان کرد: آمریکا نیازی ندارد برای تأمین امنیت انرژی در خلیج‌فارس حضور داشته باشد.
کد خبر : 400453
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ترامپ چند روز پس که از موضع خود برای حمله به ایران دست برداشت اکنون در پیام توئیتری امروز (دوشنبه) خود از هزینه حضور نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در خلیج‌فارس ابراز ناراحتی کرد و گفت: لازم نیست در این منطقه حضور داشته باشیم.


وی در پیام خود آورده است 91 درصد نفت چین و 62 درصد نفت ژاپن از تنگه هرمز رد می‌شود و باید خودشان امنیت نفت‌کش‌ها را تضمین کنند.



رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در جهان است خاطرنشان کرد: ما نیازی به نفت خاورمیانه نداریم و حتی نفت برای فروش به دنیا هم در اختیار داریم بنابراین نیازی برای تأمین امنیت نفت در خلیج‌فارس نداریم.



به گزارش آنا، تا پیش از این روسای جمهوری آمریکا اغلب در نقش بازاریاب تسلیحاتی، سلاح‌های ساخته شده توسط این کشور را در مذاکرات سیاسی با رهبران جهان می‌فروختند ولی با ورود کشورهایی مانند روسیه و چین و برخی کشورهای اروپایی این تجارت مانند سابق برای آمریکا رونقی ندارد به همین دلیل آمریکا به کسب درآمد از تجارت پرسودتری روی آورده است و آن تجارت «فروش امنیت» است.


به همین دلیل آمریکا همواره در سه منطقه ژئوپلیتیک جهان یعنی اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا با ایجاد ناامنی‌ها و برهم زدن جریان عادی امور، کشورها را در معرض تهدیدات جدید قرار می‌دهد تا بعدازآن در نقش میانجی وارد شود و کالای «امنیت» را به متقاضیان بفروشد این بار نیز پس از دامن زدن به تنش به کمک متحدان عربی خود، سعی درفروش امنیتی دارد که خود آن را برهم زده‌اند.


از سوی دیگر این پیام توئیتری ترامپ کارکرد رسانه‌ای دیگری هم به همراه دارد و آن کمرنگ شدن موضوع وتو وی در مقابل رأی کنگره این کشور در ممانعت فروش سلاح به عربستان است که با گشودن این خط خبری جدید ترامپ سعی دارد این موضوع را نیز کمرنگ کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته