رسانهها محل مناسبی برای تبلیغ زندگی سالم است
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، امروزه بیشتر تغذیه کودکان، نوجوانان و جوانان را فستفودها و غذاهای آماده دربر گرفته است که باید گفت پایین آمدن مصرف مواد لبنی و شیر میتواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد که باید از ادامه این روند جلوگیری شود و با فرهنگسازی صحیح و درست، خطرات ناشی از عدم استفاده از مواد لبنی و شیر برای افراد روشن و آنها را از تبعات آن مطلع کرد.
بنابراین سرمایهگذاری برای افزایش سرانه مصرف شیر هزینه نیست بلکه نوعی سرمایهگذاری برای سلامت جامعه است؛ چراکه شیر و مواد لبنی بهعنوان مهمترین، مناسبترین و بهترین تغذیه برای افراد از سن نوزادی محسوب میشود که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.
متأسفانه به آن میزان که در رسانهها ، در مورد غذاهای آماده و فستفودها تبلیغات صورت میگیرد، برنامهای برای بالا بردن سرانه مصرف مواد لبنی و شیر وجود ندارد که باید از این روند جلوگیری کرد، چراکه رسالت رسانهها ازجمله صداوسیما، روزنامهها و مجلات، آگاهی بخشی به جامعه در خصوص تمامی مسائلی که برای انسان مفید است و نبود برنامهای در این خصوص، جای تأمل دارد.نباید به مواد لبنی و شیر با نگاه تجارت و کسب سود توجه کرد و اگر در این مسیر افرادی برای کسب سود، باعث افزایش قیمت شیر و مواد لبنی شدهاند، کار درستی انجام نداده و باعث پایین آمدن سرانه مصرف شیر میشوند، درحالیکه بسیاری از خانوادهها توانایی خرید شیر و مواد لبنی با قیمتهای موجود در بازار ندارند که این روند، منجر به حذف شیر و مواد لبنی از سبد خانوادههای کمبضاعت و بیبضاعت خواهد شد.
باید تأکید کرد ، بیشتر کشورهای دنیا به دنبال سرمایهگذاری بر سلامت مردم هستند که آن بهعنوان سرمایهگذاری سلامت یاد میشود، ازآنجهت که سرانه مصرف شیر و مواد لبنی در این کشورها بسیار بالا است و با تبلیغات گسترده، مردم را نسبت به این موضوع تشویق کردهاند.
منبع:عصر ایرانیان
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/