دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1394 - 11:57
یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

مصرف فست‌فودها و تنقلات احتمال عود و بروز سردردهای میگرنی را افزایش می‌دهد

یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، عنوان کرد: مصرف مواد اضافه شونده مانند انواع مکمل‌ها، فست فودها، سوسیس و کالباس، مواد غذایی که دارای مواد نگه‌دارنده هستند، مصرف انواع تنقلات مانند چیپس و پفک و غیره احتمال عود و بروز مجدد سردردهای میگرنی را در افرادی که زمینه این بیماری را دارند، افزایش می‌دهد.
کد خبر : 32959

دکتر سید محمد حسن پاک‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با بیان اینکه سردرد‌های میگرنی و تنشی جزو شایع‌ترین سردردها در تمام دنیا محسوب می‌شود، گفت: سردردهای میگرنی و تنشی 90 درصد سردرد‌های دنیا را به خود اختصاص می‌دهد.


این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، افزود: عوامل مختلفی از قبیل عوامل ژنتیکی و داشتن سابقه خانوادگی، عوامل محیطی و غذایی در بروز سردردهای میگرنی نقش بسزایی داد.


وی در ادامه تصریح کرد: مصرف مواد اضافه شونده مانند انواع مکمل‌ها، فست فودها، سوسیس و کالباس، مواد غذایی که دارای مواد نگه‌دارنده هستند، مصرف انواع تنقلات مانند چیپس و پفک و غیره احتمال عود و بروز مجدد سردردهای میگرنی را در افرادی که زمینه این بیماری را دارند افزایش می‌دهد.


این عضو هیات مدیره انجمن سردرد ایران با بیان اینکه درد‌های سینوسی نیز به نوعی جزو سردردهای میگرنی محسوب می‌شود، اظهار کرد: 90 درصد دردهای سینوسی جزو سردردهای میگرنی محسوب می‌شوند.


پاک‌نژاد اضافه کرد: افرادی که دارای زمینه ابتلا به سردردهای میگرنی هستند می‌توانند با پرهیز از استرس، رعایت رژیم غذایی، خودداری از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، قرار نگرفتن در برابر وزش باد مستقیم و غیره از بروز سردرد میگرنی و عود بیماری جلوگیری کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: سردردهای میگرنی قابل درمان هستند که بر حسب نوع و شدت بیماری درمان‌های مختلفی بریا آنها ارائه می‌شود. برای مثال اگر بیماری بسیار حاد نباشد به روش دارو درمانی بیماری بهبود می‌یابد اما اگر شدت بیماری وخیم باشد به کمک بلوک‌ اعصاب اطراف ناحیه سر، می‌توان بیماری را ریشه کن کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته