دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 13:07
عصاری در گفتگو با آنا:

تمرکز دانشگاه جندی‌شاپور بر روی طرح هشدار سیل و کاهش تبخیر است

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی طرح‌های هشدار سیل و کاهش تبخیر گذاشته است.
کد خبر : 398452
42.jpg

محمدرضا عصاری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید از آموزش‌محوری به سمت کاربردی کردن پژوهش‌ها سوق پیدا کنند، اظهار کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویی اگر هدفمند و کاربردی شود، می‌تواند به حل مسائل کشور کمک کند.


وی افزود: یکی از موضوع‌هایی که در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول بر روی آن تمرکز داریم، بحث کاهش تبخیر است. از مشکلات جدی ما در استان خوزستان، تبخیر از روی آب‌هایی است که در دریاچه‌ها و سدها قرار دارد. در حال حاضر طرح کاهش تبخیر به‌عنوان طرحی موفق در این دانشگاه در حال انجام است.


رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان اینکه طرح هشدار سیل از دیگر مباحثی است که در این دانشگاه بر روی آن تمرکز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در شهر دزفول شاهد سیلابی بودیم که فرصت اطلاع‌رسانی و اقدام به‌هنگام برای مهار سیل وجود نداشت و این موجب به وجود آمدن آسیب‌های بسیاری در پایین‌دست شد.


عصاری ادامه داد: فلذا محققان دانشگاه جندی‌شاپور به سمت طراحی سیستم پایش و هشدار سیل رفتند که با این طرح، زمان هشدار سیل به دو تا سه روز می‌رسد و در مواقع بحرانی مانند سیل، اقدامات بیشتری می‌توان برای مهار سیل با این سیستم انجام داد.


وی ادامه داد: در حال حاضر می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه برای رفع مشکلات کشور به نحو احسن استفاده کنیم. تمرکز ویژه ما در دانشگاه جندی‌شاپور بر روی هشدار سیل، تبخیر، انرژی، صنایع تبدیلی و نظایر آن‌هاست. به‌جای اینکه در دانشگاه اقدامات فراوانی را به‌صورت سطحی پیگیری کنیم، چند اولویت را در حوزه فعالیت خود تمرکز کرده‌ایم که به‌صورت عمقی به آن بپردازیم.


رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول خاطرنشان کرد: در این دانشگاه سعی داریم سالانه، نشست‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌هایی را برگزار کنیم تا داشته‌های کشور عزیزمان را براساس فرهنگ برگرفته از اسلام و ایران به دنیا معرفی کنیم.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته