دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1397 - 11:00
عصاری در گفتگو با آنا:

استیضاح وزیر علوم به صلاح کشور نیست

رئیس دانشگاه جندی‌شاپور گفت: استیضاح وزیر علوم در شرایط کنونی به صلاح آموزش عالی نیست و دانشگاه‌ها به آرامش نیاز دارند.
کد خبر : 331405
1514190169-pic-of-master.png

محمدرضا عصاری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درخصوص وضعیت بودجه دانشگاه‌ها گفت: در چند سال اخیر وزارت علوم از یک الگویی برای تعیین بودجه استفاده کرده است که  در حال تغییر رویه از سرانه دانشجویی به معیارهای کیفی برای تقویت دانشگاه‌ها است. قبلاً بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه دانشجویی تأمین می‌‌شد ولی در حال حاضر معیارهای کیفی‌سازی و ارتقای دانشگاه‌ها به طریقی در ردیف‌های بودجه لحاظ شده است و این امر می‌تواند از رویکرد افزایش تعداد دانشجو برای جذب بودجه بیشتر جلوگیری کند و به کیفی‌سازی دانشگاه‌ها کمک کند.


رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور ادامه داد: طبیعتاً این الگو دارای نواقص و کاستی‌هایی است ولی به‌طور کلی می‌توان گفت که مسیر صحیحی در این زمینه انتخاب شده است تا نارسایی‌ها و ضعف‌های آن به مرور زمان کاهش پیدا کند و امیدواریم که با شتاب بیشتر به سمت کیفی‌سازی دانشگاه‌ها پیش برویم.


وی در ادامه تصریح کرد: کمبود منابع مالی وجود دارد و اگر خروجی دانشگاه‌های ایران را با توجه به بودجه‌ آنها، با دانشگاه‌های دنیا مقایسه کنیم، باید به تمام مراکز آموزشی دست‌مریزاد گفت که با اوضاع فعلی بودجه توانسته‌اند خروجی مناسبی را ارائه دهند.


رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور درباره استیضاح وزیر علوم در شرایط فعلی گفت: در وضع کنونی، پرداختن به استیضاح وزیر علوم به هیچ عنوان به صلاح و مصلحت کشور و آموزش عالی نیست  و در شرایطی هستیم که  دانشگاه‌ها به ثبات و آرامش نیاز دارند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرایط کنونی کشور توجه بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام/4060/4113


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته