دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 09:59
سرپرست دانشگاه آزاد دامغان:

دانشجویان همزمان با تحصیل رشته مهارتی می‌آموزند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: از مهر سال جاری هر دانشجو در هر مقطع و رشته تحصیلی، همزمان با ثبت‌نام دانشگاه یک رشته‌ مهارتی را آموزش می‌بیند.
کد خبر : 398122

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، نعمت‌الله نعمتی صبح امروز در جلسه شورای راهبردی جذب دانشجو  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تأکید بر ضرورت گریز از رشته‌های صرفاً تئوری و الزام به تأمین فرصت مهارت‌آموزی برای ورود موفق دانش‌آموختگان به بازار کار، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، درختی تنومند در آموزش عالی و البته نهالی بارور در آموزش‌های عمومی و مهارتی است.


وی گفت: ظرفیت‌های بالای علمی و تجهیزاتی در کنار تأمین فضای آموزشی و پژوهشی با قابلیت آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب، می‌تواند همراه خوبی برای آموزش‌وپرورش باشد، کما اینکه در 37 سال گذشته در زمینه آموزش عالی، پابه‌پای وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش مستمر علمی را در مسیر فرهیختگی جامعه بروز داده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: دانشگاه کارآفرین، شعار واحد دامغان نیست؛ بلکه ابتکار کاربردی برای آفرینش باوری متعالی و ایجاد زمینه تغییر در آموزش‌های عمومی و مهارتی برای حضور در رشته‌های کاربردی و ایجاد فرصت اشتغال‌زایی منتهی به خوشبختی جوانان کشور است.


نعمتی در جمع اعضای شورای راهبردی جذب دانشجو، وظایف هر یک از افراد در حوزه‌های عملیاتی دانشگاه را گوشزد کرد و با تأکید به ایجاد سرفصل جدید آموزشی با اتکا به مرکز SCD گفت: از مهر سال جاری هر دانشجو در هر مقطع و رشته تحصیلی، همزمان با ثبت‌نام دانشگاهی، یکی از رشته‌های مهارتی را انتخاب می‌کند.


وی افزود: دانشجو بعد از انتخاب رشته مهارتی، به شکل رایگان و با تأمین هزینه از سوی واحد دانشگاهی،  فرصت خواهد داشت تا پایان تحصیل، حداقل دو مهارت کاربردی را بیاموزد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از افتتاح مرکز مشاوره تحصیلی خبر داد و گفت: مرکز مشاوره تحصیلی با محور آموزش‌های عمومی و مهارتی و دفتر مشاوره و راهنمایی رشته گرایش‌های دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده است.


نعمتی اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی دامغان با ظرفیت 150 رشته گرایش در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای داروسازی و دکتری تخصصی مرکز مشاوره تحصیلی راه‌اندازی شد و از آغاز تیر در خدمت شهروندان دامغانی خواهد بود.


در این جلسه هر یک از اعضای شورا، شیوه‌های عملیاتی معرفی توانایی‌های علمی و پژوهشی واحد دامغان را در قالب تبلیغات حضوری و چهره به چهره، حضور در سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی به‌منظور ترویج آموزش‌های عملیاتی «پویا مهارتی» و دانشگاهی، تغییر باور مردم به توانمندی‌های فرزندان‌شان در زمینه‌های مهارتی به‌منظور انتخاب زمینه علاقه‌مندی جوانان به رشته‌های کاربردی و ... مطرح کردند.


به گزارش آنا، مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی واحد دامغان در محل هنرستان فنی و حرفه‎ای ره‌پویان دانش به نشانی خیابان فرهنگ جنب اداره آموزش‌وپرورش، پذیرای جوانان دامغانی و والدین‌شان خواهد بود تا با راهنمایی کارشناسان از داشته‌های غنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان مطلع شوند و شاهد پویایی و رشد بیشتر آینده‌سازان جمهوری اسلامی باشیم.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته