دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1398 - 13:31
جعفریان:

پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها اولویت منابع طبیعی است

مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی برشمرد.
کد خبر : 397944
2979498.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، وحید جعفریان با بیان اینکه در اواخر سال گذشته و همچنین اوایل سال 98  شاهد بارندگی‌های قابل توجهی در کشور بودیم، گفت: پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها از جمله اولویت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.


وی افزود: در تمام واحدهای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درصدد هستیم تا آمار آتش‌سوزی‌ها را به حداقل برسانیم.


به گفته مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، بخش فنی و مهندسی سازمان به صورت روزانه ظرفیت بروز آتش‌سوزی در مراتع را رصد و به  استان‌ها ابلاغ می‌کنند.


جعفریان اظهار کرد: برنامه‌های جامع برای مشارکت تشکل‌های غیردولتی نیز برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در دستور کار قرار گرفته است.


به گفته مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، آموزش جوامع محلی نیز اقدام دیگر سازمان است که در طول سال آنان با نحوه استفاده صحیح از مراتع و طبیعت و اطفای حریق آموزش می‌بینند.


وی بر مشارکت آحاد مردم برای کاهش آمار چنین حوادثی در کشور تأکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ظرفیت آتش‌سوزی نسبت به بارش‌های فراوان و رویش‌های مناسب مرتعی نسبت به سال گذشته بیشتر شود که با برنامه‌ریزی‌های دقیق می‌توان از وقوع آتش جلوگیری کرد. 


تأکید بر مشارکت جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی


مدیرکل دفتر ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری همچنین در جمع برخی از اهالی روستای رضاآباد به مشارکت جوامع محلی در راستای حفظ منابع طبیعی تأکید کرد.


جعفریان در حاشیه این مراسم با بیان انسجام و مشارکت اهالی این روستا در راستای حفظ منابع طبیعی گفت: جوامع محلی با ارائه نظرات و پیشنهادات خود می‌توانند خود را در منافع چنین پروژه‌هایی سهیم بدانند.


وی تضارب افکار، به اشتراک‌گذاشتن دانش و تجارب موفق و همچنین آگاهی مردم از اهمیت و جایگاه منابع خدادادی را از جمله اهداف بازدید میدانی خود از این منطقه اعلام کرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته