دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 12:08
مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

مشکلات اجتماعی را می‌توان از طریق آموزش عمومی برطرف کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:‌ مشکلات اجتماعی از جمله حفظ و اهمیت منابع طبیعی را می‌توان از طریق آموزش عمومی برطرف کرد.
کد خبر : 396846
7947992_256.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، رضا احمدی در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه مجازی با بیان اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ منابع طبیعی اظهار کرد: تجربیات آموزش رسانه‌ای نشان داده است که مشکلات اجتماعی ازجمله حفظ و اهمیت منابع طبیعی را می‌توان از طریق آموزش عمومی برطرف کرد.


وی افزود: جایگاه شایسته رسانه‌ها در تنویر افکار و ایجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و برخورد سالم و سازنده نظرات و اهمیتی که رسانه‌های گروهی در ارتقای سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بی‌گمان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و از نشانه‌های پویایی و تحرک هر جامعه است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 مورد آتش‌سوزی در سطح مزارع و منابع طبیعی ایلام اتفاق افتاده که نیازمند توجه و رعایت بیشتر مردم و مسئولان است.


احمدی تصریح کرد: بیش‌تر حوادث اتفاق افتاده در سطح مزارع بوده و فقط یک مورد آتش‌سوزی آن هم در بخش چوار شهرستان ایلام در جنگل‌های استان اتفاق افتاده است.


وی درباره اهمیت استقرار بالگرد در ایلام گفت: استاندار پیگیری‌های لازم را انجام داده است و امیدواریم این امر در آینده نزدیک محقق شود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: از آنجایی که طبیعت موهبت رایگان ارزشمندی است که خداوند به انسان ارزانی داشته و بسیاری از تهدیدها، تخریب‌ها و آتش‌سوزی‌ها، نتیجه فعالیت‌های انسانی هستند، از این رو آگاه‌سازی عمومی و آموزش جامعه در رابطه با ارزش و اهمیت منابع طبیعی برای ادامه حیات بشر امری ضروری است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته