دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 17:01
ده‌پهلوان خبر داد:

حریق در 20 هکتار از مراتع نهاوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: نزدیک به 20 هکتار از مراتع شهرستان نهاوند طعمه حریق شد.
کد خبر : 396692
2510161.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، علی ده‌پهلوان گفت: عصر دیروز آتش‌سوزی گسترده در مراتع و کشتزار‌های روستاهای باروداب، قلعه‌ذرتی  و رود‌حسن علیا باعث خاکستر شدن نزدیک به 20 هکتار از اراضی ملی این منطقه شد.


وی اظهار کرد: متأسفانه در این آتش‌سوزی 3 هکتار از مراتع و کشتزار‌های محدوده روستای باروداب و حدود 17 هکتار از مراتع روستای قلعه ذرتی و حسن‌علیا در نتیجه بی‌احتیاطی یک چوپان در قلعه ذرتی و رود حسن علیا و یک گردشگر در روستای باروداب طعمه حریق شد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند افزود: این آتش سوزی به سمت روستا‌های رود حسن علیا و دره ابراهیم در حال گسترش بود که با تلاش وهمکاری چهار ساعته اهالی دو روستا و یگان حفاظت منابع طبیعی با تجهیزات آتش‌کوب و تراکتور مردم از گسترش آتش سوزی جلوگیری شد.


ده‌پهلوان درباره علت این حادثه اظهار کرد: علت این حادثه که در دست بررسی است توسط یک نفر گردشگر و چوپان اتفاق افتاد که پس از تحقیقات مقدماتی وشناسایی افراد مظنون صورتجلسه آن تحویل مراجع قضائی شده است.


وی افزود: باتوجه به بارش‌های مطلوب امسال و تقویت پوشش گیاهی و قرق‌بودن مراتع از کوهنوردان، چوپانان، مسافران و مردم درخواست می‌کنیم از روشن کردن آتش  در عرصه‌های مراتع و جنگل‌ها جداً خودداری کنند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: همدان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته