دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زرندی:

اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی خبر داد.
کد خبر : 397018
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، سعید زرندی در خصوص چگونگی اجرای اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی گفت: در سطح عالی کشور، اتفاق نظر خوبی در خصوص ساخت داخل اتفاق افتاده است و از این فرصت باید برای صنعت استفاده کرد.


وی گفت: دو اقدام برای نیازمندی‌ها لازم است صورت بگیرد، اول نیاز دستگاه‌های مختلف به‌طور کامل جمع‌آوری شود و دوم از لیست کالاهای وارداتی، موارد مهم و مورد نیاز صنعت، مشخص شود.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حلقه‌های مفقود زنجیره تأمین شناسایی می‌شود و با راه‌اندازی سامانه نیاز، ارتباط سیستمی شکل خواهد گرفت.


زرندی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این موضوع باید پای‌کار بیایند و این موضوع در اولویت کاری خود قرار دهند تا روند تولید دچار مشکل نشود.


وی تصریح کرد: هم‌اکنون فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های تحقیقاتی، علمی و دانشگاه‌ها است.


معاون طرح و برنامه همچنین افزود: حدود 2 میلیارد دلار واردات قطعات خودرو داریم و شرکت‌های خودروساز با برپایی نمایشگاهی، آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران و سازندگان داخلی اعلام کرده‌اند.


وی گفت: در بخش‌های دیگر صنعت نیز، باید نمایشگاه‌های برگزار می‌شود تا روند تولید داخل در قطعات وارداتی شکل بگیرد.


زرندی متذکر شد: به دنبال تولید هر قطعه و یا کالای وارداتی نیستیم بلکه باید قطعاتی را داخلی سازی کنیم که با کیفیت و قابلیت صادرات داشته باشند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته