دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 05:26
رئیس اتحادیه بنکداران پارچه:

اگر حمایت دولت باشد از واردات چادر به کشور بی‌نیاز می‌شویم

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه گفت: اگر حمایت دولت از کارخانه تولید چادر داخلی در کشور بیشتر شود، قطعاً به واردات چادر نیازی نیست.
کد خبر : 385700
شستن-لباس-مشکی.jpg

امیر قدیمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت پارچه و تولید چادر مشکی در کشور اظهار کرد: حرف اول تولید چادر مشکی تولید داخل در کشور را کارخانه حجاب می‌زند زیرا توان تولیدی خوبی برای تولید دارد.


وی با بیان اینکه اگر حمایت دولت از کارخانه حجاب بیشتر شود، قطعاً به واردات چادر نیازی نیست، افزود: اگر نخ باشد و دستگاه و تکنولوژی وارد شود ایران توان همه کار دارد چرا که نیروی انسانی به‌وفور وجود دارد.


رئیس اتحادیه بنکداران پارچه ادامه داد: کارخانه حجاب که تولید چادر مشکی را بر عهده دارد، می‌تواند سالی 10 میلیون متر چادر ببافد و اگر کمک دولت و همچنین رنگ و بافت وجود داشته باشد قطعاً در تولید چادر مشکی خودکفا خواهیم بود.


قدیمی‌نژاد گفت: تقریباً از 100 درصد پارچه مورد نیاز کشور حدود 40 درصد آن را پوشاک خارجی تأمین می‌کند که البته واردات پوشاک و پارچه خارجی ممنوع است اما هنوز مشخص نیست که چطور پارچه وارد کشور می‌شود.


رئیس اتحادیه بنکداران پارچه گفت: از این 100 درصد تولید پارچه 50 درصد را نساجی داخلی تشکیل داده است.


وی اظهار کرد:‌ به حضور کارگروه تأمین مواد اولیه پوشاک معترض هستیم زیرا ربط آن را به اتحادیه پوشاک نمی‌دانیم. در حقیقت این کارگروه در کار اتحادیه پوشاک خلل وارد کرده است به طوری که با حضور خود نظم بازار پارچه را از میان می‌برد.


انتهای پیام/4046/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته