دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 11:11

بروکراسی اداری بزرگ‌ترین مانع بر سر راه تولید

بروکراسی اداری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل در حوزه تولید است.
کد خبر : 384412
682421_109.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، چنانچه بخواهیم کلی نگاه کنیم، مانع اصلی بر سر راه تولید، بروکراسی اداری حاکم بر تولید است؛ در ادارات و بانک‌ها می‌بینیم کسی که آماده تولید است، زمانی‌که در فرآیند اداری این کار قرار می‌گیرد و یا نیاز به تسهیلات بانکی دارد، با سیستم بروکراسی اداری مواجه می‌شود که هم‌زمان و هم انگیزه را از دست می‌دهد.


بروکراسی اداری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل در حوزه تولید است. دستگاه‌های ذی‌ربط به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و هر دستگاهی یک تعهداتی برای تولید دارد که اگر به‌موقع اجرا نشود، باعث مشکلاتی برای تولیدکننده می‌شود.


سخت‌گیری‌های بیمه‌ای و مالیاتی مشکل دیگر بر سر راه تولید است و می‌بینیم که در حوزه تولید، سخت‌گیری‌های بیمه‌ای و مالیاتی که بعضاً از سوی برخی از ناظرین اتفاق می‌افتد، بدون در نظر گرفتن شرایط تولیدکننده است و می‌طلبد که تولیدکننده در مقتضیات زمان دیده شود که به چه شکلی باید با آن برخورد کرد.بسته حمایتی که باید برای سرمایه در گردش تعریف کنیم مهم است. متأسفانه یک تولیدکننده را وسط کار تولید رها می‌کنیم و نه بسته حمایتی برایش تعریف و نه حمایت می‌کنیم بلکه سخت‌ترین شرایط برای او ایجاد می‌شود.


موانع بسیاری مثل وام اشتغال و همچنین لزوم دادن فرصت به جوانان برای فکر تولید علم وجود دارد و متأسفانه مشکل این است زمانی‌که یک جوانی وارد عرصه تولید می‌شود با یک حجم وسیعی از مکاتبات، استعلامات و تضامین مواجه می‌شود و در ابتدای راه انگیزه لازم را از دست می‌دهد و فرصتی پیدا نمی‌کند که به تولید بپردازد. این جوان فکر و ایده دارد و خلاق است اما سرمایه ندارد بنابراین اگر بخواهیم به این جوان بگوییم سرمایه‌ای تهیه کن و به‌عنوان بخشی از کار بیاور، حتماً جواب نمی‌دهد و همین مانع کار می‌شود.


منبع:عصر ایرانیان


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته