دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 20:06
مصری:

60 درصد واحدهای صنعتی تعطیل است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز توانایی فتح بازارهای کشورهای همسایه را داشتیم، اما متأسفانه ۶۰ درصد این واحد‌های صنعتی تعطیل است.
کد خبر : 383100

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا مصری در نشست جامعه اسلامی مدیران که عصر امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه برگزار شد، با بیان اینکه عملکرد رئیس بانک مرکزی در حوزه کنترل ثبات ارز قابل قبول است، اظهار کرد: هفت سالی است که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و متأسفانه در حوزه عمل به این سیاست‌ها کوتاهی شده است. 


وی ادامه داد: در حوزه عدم موفقیت در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوع سیاست خارجی و دل‌خوش کردن به برجام و وعده‌های توخالی و مذاکره با کدخدا باز می‌گردد؛ لذا خدا را شکر می‌کنیم که امروز به این حقیقت دست یافته‌ایم که کلید حل مشکلات کشور در خارج از کشور نیست.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گستردگی جامعه کارمندان حقوق‌بگیر است که رقم آن بالغ بر پنج میلیون نفر است و برای اینکه بتوان حقوق آن‌ها را تأمین کرد باید به خزانه چنگ انداخت.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در حوزه عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با پدیده بی‌توجهی به ظرفیت‌های واقعی شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی روبه‌رو می‌شویم که اگر درست سیاست‌گذاری می‌شد، امروز توانایی فتح بازارهای کشورهای همسایه را داشتیم، اما متأسفانه ۶۰ درصد این واحد‌های صنعتی تعطیل است.


مصری خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از آفت‌های اقتصاد کشورمان این است که ۶ ماه از وقت و انرژی کشور را صرف بررسی و تصویب بودجه می‌شود، درصورتی‌که بودجه سهم پنج درصدی در رشد کشور دارد و بیشتر مربوط به دخل و خرج دولت است و این موضوع  منجر شده تا از مقوله تولید و بخش‌های درآمدزایی غافل بماند.


وی با بیان اینکه زمینه‌های رونق تولید فراهم نشده است، افزود: به‌جای اینکه سرمایه‌ها به سمت تولید روانه شود، به‌سمت بازار سکه و ارز روانه شده و همین امر زمینه پول‌های بادآورده و به‌قولی کسب سودهای مفت را فراهم کرده است و نتیجه آن می‌شود سلطان سکه و سلطان ارز که اخیراً هم به دامنه این سلاطین اضافه شده است.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضروری است که از تولیدکنندگان حمایت شود تا در برابر تولیدکنندگان خارجی حرفی برای گفتن و انگیزه‌ای داشته باشد نه اینکه تولیدکننده را وادار کرد تا با ارز ۱۴ یا ۱۵ هزار تومان تولید کند؛ زیرا تولیدکننده با وجود نوسانات ارزی نمی‌تواند به‌عنوان تولیدکننده به وظیفه خود بپردازد.


مصری با بیان اینکه برای رونق تولید ۷۰ بخشنامه در ۶ ماده صادر شده است، گفت: با موانع و مشکلات امروز نمی‌توان به تولید، رونق بخشید، مثلاً اخیراً با دلار دولتی گوشت وارد کردند تا میان مردم توزیع شود، اما سلاطین گوشت با قیمت آزاد، گوشت را به مردم فروختند. همچنین هر هفته برای رفع موانع تولید، یک کمیسیون ویژه تشکیل می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته