دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 07:44
پژمانفر در گفتگو با آنا:

چرا برخی اصرار به تصویب طرح استانی شدن انتخابات دارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطع فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، چرا برخی اصرار به تصویب طرح استانی‌شدن انتخابات دارند.
کد خبر : 382072
IMG19581292.jpg

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی‌شدن انتخابات اظهار کرد:‌ این طرح مشکلات فراوانی دارد و نیاز به انجام تحلیل‌های بیشتر است تا مشخص شود که چرا رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون شوراها چنین طرحی را که با قانون اساسی و اسناد بالادستی مغایرت دارد و در مقطع فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اصرار به تصویب و اجرایی‌ شدن آن دارند.


وی ادامه داد:‌ این طرح، وقت مجلس را با تمام هیاهوهایی که در زمان بررسی آن وجود داشت، کاملاً تلف کرده و باید موافقان این طرح پاسخگوی این وقت تلف‌شده باشند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس برخی بر این باورند که رویه آن‌ها به این گونه است، پیشنهادی را که چه موافق قانون اساسی باشد و یا موافق قانون اساسی نباشد  مطرح می‌کنند و اگر هم ایرادی داشت خود شورای نگهبان جلوی اجرایی‌شدن و تصویب آن را می‌گیرد،‌ اما این رویه خطرناکی است که متأسفانه هیئت‌ رئیسه مجلس به‌ جای اینکه مانع این رویه شود حتی به آن دامن می‌زند.


پژمانفر خاطرنشان کرد: مواردی داشتیم که صراحتاً با قانون اساسی مغایرت دارد، اما رئیس مجلس نسبت به آن بی‌تفاوتی می‌کند و می‌گوید حالا این طرح را ما تصویب می‌کنیم و اگر هم ایرادی دارد شورای نگهبان آن را رد کند و ایرادات را به مجلس ارجاع دهد. این به نظر من  بدعت است و باید مانع این‌گونه بدعت‌ها شد.


وی در پایان گفت: از ابتدا باید تلاش کرد تا قانونی را مورد بررسی قرار دهیم که با شرع و قانون اساسی مغایرت نداشته باشد و نیز نمایندگانی که اصرار بر اجرایی‌شدن این قانون داشتند باید امروز در رسانه‌ها درباره وقت‌های تلف‌شده و فضای ژورنالیستی که قطعاً بهره‌برداری‌هایی در آن برای دشمن وجود دارد، به مردم پاسخ دهند.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب