دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه بارفروشان:

رونق کشاورزی در گرو خرید محصولات به قیمت مناسب است

رئیس اتحادیه بارفروشان با تأکید بر اینکه با افزایش تولید کمبود نخواهیم داشت، گفت: خرید محصول با قیمت مناسب از کشاورز او را به تولید محصول بیشتر تشویق می‌کند.
کد خبر : 383090

حسن صابری در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه باید راهکارهایی را در نظر بگیریم تا کشاورزان به تولید بیشتر تشویق شوند، افزود: در حال حاضر حداقل هزینه کاشت، داشت، برداشت، کرایه و دیگر هزینه‌ها تولید میوه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه دارد.


وی با تأکید بر این نکته که با تشویق کشاورزان به تولید مشکلات کمبود محصول برطرف خواهد شد، بیان کرد: با تولید بیشتر محصول توسط کشاورزان هم می‌توانیم صادرات داشته باشیم و هم نیاز بازارهای داخلی را تأمین کنیم، بنابراین باید با قیمت مناسب محصول کشاورزان را خریداری کرد و او را تشویق به تولید محصول بیشتر و باکیفیت کنیم.


رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه به مسئولان در مورد پایین بودن قیمت برخی از محصولات هشدار داده بودیم، افزود: وقتی هر کیلو از محصولی ۵ هزار تومان داخل ایران قیمت‌گذاری شده باشد و همان محصول در خارج از ایران ۱۵ هزار تومان خریدار داشته باشد، قطعاً صادرکنندگان و دلالان به سمت صادرات بیشتر آن می‌روند و قطعاً به فکر نیاز بازار داخل نخواهند بود.


انتهای پیام/4092/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته