دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 12:43
جوادی‌پور در گفتگو با آنا:

فلسفه ورزش در ایران به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود

مدیر گروه فلسفه، تاریخ و جامعه‌شناسی ورزشی در خصوص طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی گفت: فلسفه ورزش در ایران به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.‌
کد خبر : 396588
636947382962183141_md.jpg

محمد جوادی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص تدوین طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ایران نیاز به این طرح احساس می‌شد؛ از این رو پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این کار را انجام داد. هرچند تدوین این طرح بر عهده سازمان‌های حاکمیتی (وزارت ورزش و جوانان) است.


وی افزود: در اتمام و اجرایی شدن طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران هماهنگی لازم با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود. بهره‌بردار حقیقی این طرح سازمان‌های حاکمیتی هستند و آن‌ها باید در نهایی شدن این طرح کمک کنند.


مدیر گروه فلسفه، تاریخ و جامعه‌شناسی ورزشی با بیان اینکه تمامی کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته در ورزش دارای فلسفه ورزش هستند، عنوان کرد: طرح تدوین فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران از سال 97 در پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغازشده است.


جوادی‌پور گفت: با توجه به اینکه فلسفه ورزش در دنیا وجود دارد و ما نمی‌خواهیم آن را بومی کنیم. بلکه باید مطابق با دین، آیین و فرهنگ و مبانی اجتماعی خود، مبانی روشنی برای ورزش داشته باشیم. در این طرح از دیگر مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده نیز استفاده خواهیم کرد اما آنچه تبیین می‌شود برای ورزش ایران است.


وی با اشاره به اینکه ورزش در جامعه دارای جایگاه و نقشی اساسی است، تصریح کرد: لازم است این جایگاه و نقش در کشور ما نیز تبیین شده و مشخص شود ورزش در جمهوری اسلامی ایران چه اهدافی را دنبال می‌کند.


مدیر گروه فلسفه، تاریخ و جامعه‌شناسی ورزشی در خصوص ضرورت تدوین طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ورزش در ایران دارای ابعاد و جهت‌گیری‌های مختلفی است که این جهت‌گیری‌ها با اهداف کشور تلاقی دارد. از همین رو در ورزش نیازمند مبانی هم سو با جهت‌گیری‌های کشور هستیم. گرچه ورزش خود از قوانین و مقررات حاکم در دنیا تبعیت می‌کند.


جوادی‌پور مطرح کرد: اکنون 70 درصد طرح ورزش در جمهوری اسلامی ایران انجام‌شده است. اطلاعات لازم جمع‌آوری‌شده و در حال جمع‌بندی است. همچنین تاکنون دو نشست هم‌اندیشی برای این طرح با حضور افراد دانشگاهی و صاحب‌نظر ورزشی برگزار شده است. در اولین نشست، دیدگاه‌های مختلف بیان شد و در نشست دوم با استفاده از دیدگاه‌های مطروحه، طرح معرفی شد و دومرتبه طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفت. سومین نشست هم‌اندیشی این طرح به میزبانی وزارت ورزش و جوانان با حضور افراد اجرایی برگزار می‌شود.


وی گفت: در خصوص طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران به‌اندازه کافی حساسیت‌های لازم وجود دارد و از معدود طرح‌هایی است که بیشترین دیدگاه‌ها و نظر بر آن وجود دارد.


انتهای پیام/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته