دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1398 - 03:00
باقری در گفتگو با آنا:

هدف از فلسفه علم ورزش در ایران کاربردی کردن آن نیست

مجری طرح فلسفه علم و ورزش در جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف از فلسفه علم ورزش در ایران کاربردی کردن آن نیست بلکه به تغییر نگرش‌ها می‌انجامد.
کد خبر : 384901
636947394011267951_md.jpg

خسرو باقری در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص هدف از مطرح کردن طرح فلسفه ورزش اظهار کرد: تاکنون به فلسفه ورزش در جامعه نپرداخته‌ایم. در فلسفه ورزش ما به دنبال این هستیم که فراتر از ورزش، ماهیت ورزش، جهت‌گیری در ورزش و اصول حاکم به ورزش را مشخص کنیم.


وی افزود: در طرح فلسفه علم ورزش در جمهوری اسلامی ایران جنبه فلسفی آن همچون جستجوی ماهیت ورزش بارزتر است. در بعضی از قسمت‌ها نیز با حساسیت‌های اجتماعی همانند جهت‌گیری ورزش همراه است.


مجری طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران در ادامه عنوان کرد: هدف از طرح فلسفه ورزش این است که فراتر از ورزش که خود سابقه در جامعه ما دارد، در حوزه فلسفه آن تأمل کنیم.


وی در خصوص کاربردی کردن طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هدف اصلی این طرح کاربردی کردن آن نیست و تنها از باب اینکه اندیشه را در ورزش باب بکنیم و از دیگر دیدگاه‌های این حوزه استفاده کنیم، مدنظر است.


باقری با بیان اینکه این طرح در یک پروسه طولانی در عمل ورزش تأثیر می‌گذارد، گفت: این طرح لزوماً توسط بخشنامه کاربردی نمی‌شود بلکه این طرح به تغییر نگرش‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به ورزش می‌انجامد. از همین رو کاربردی سازی طرح فلسفه ورزش در جمهوری اسلامی ایران زمانی طولانی‌تر نیاز دارد.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته