دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسینی خبر داد:

انجام 20 هزار بازدید از مراکز فرآورده‌های دامی سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 20 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت.
کد خبر : 385569
2843278.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی گفت: 21 هزار و 658 مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طول سال 97 در سیستان و بلوچستان انجام شده است.


وی گفت: نظر به اهمیت نظارت بر مراکز تولید، توزیع و بسته‌بندی فرآورده‌های خام‌ دامی، کارشناسان و بازرسان این اداره کل  به‌طور مستمر به رصد و کنترل  این مراکز می‌پردازند که در این بازدید‌ها میزان 59 هزار و  739 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و فاسد را کشف و پس از انجام هماهنگی‌‌های لازم معدوم کردند.


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: جمع‌آوری فرآورده‌‌های خام دامی تاریخ گذشته، فاسد و عرضه خارج از شبکه در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه بوده و موجب اطمینان مصرف‌کنندگان درباره فرآورد‌ه‌های خام دامی می‌شود که در این راستا تعداد 162 پرونده از واحدهای متخلف که مبادرت به عرضه فرآورده‌ها در خارج از این چرخه کرده‌اند به مراجع قضایی ذی‌‌صلاح ارجاع داده شده است.


 حسینی به شهروندان اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره ذبح شده و ممهور به مهر دامپزشکی و برچسب است، به‌طور کامل سالم و بهداشتی است.


انتهای پیام/4117/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته