دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 11:27
رئیس گروه پسماند محیط زیست:

مدیریت اجرایی پسماندهای عادی بر عهده شهرداری است

رئیس گروه پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدیریت اجرایی پسماندهای عادی طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند بر عهده شهرداری است.
کد خبر : 384414
635816291638762776.jpg

پیام جوهرچی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با انتقال مرکز دفن پسماند آرادکوه اظهار کرد: این موضوع از سوی ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته و یکی از علت‌های آن هم بوی بد جنوب تهران است.


وی ادامه داد: زمانی‌که شما از فرودگاه امام خمینی (ره) به‌سمت تهران تشریف می‌آورید بوی بدی از آن منطقه به مشام می‌رسد که یکی از علت‌های آن مرکز دفن پسماند آرادکوه عنوان شده است و از سوی دیگر باد غالب هم که از جنوب شرق می‌وزد بو و آلایندگی آن را به مناطق مسکونی می‌آورد.


رئیس گروه پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که مرکز آراد‌کوه برای دریافت این ظرفیت زباله تعبیه نشده است، گفت: این محل در قبل از انقلاب مکان‌یابی شده بود و ضوابطی همچون فاصله از مراکز مسکونی، آب‌های زیرزمینی و رودهای سطحی را رعایت کرده بود ولی امروز با گسترش مناطق جنوب تهران، آرادکوه استانداردها را رعایت نمی‌کند.


جوهرچی با بیان این‌که روزانه حدود 7 تا 10 هزار تن پسماند در آرادکوه از طریق ایستگاه‌های شهر تهران پذیرش می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز موضوع انتقال مرکز دفن پسماند آرادکوه در دست بررسی است زیرا مطالعات گسترده‌ای در این خصوص در ارتباط با سطح ایستایی آب زیرزمینی، نقطه‌یابی و راه‌های دسترسی به آن می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.


وی اذعان کرد: مدیریت اجرایی پسماندهای عادی طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند بر عهده شهرداری است و مطالبات ما که در واحدهای ستادی هستیم از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور است و اداره کل استان تهران به‌عنوان یک واحد صف مطالباتش را از شهرداری‌ها پیگیری می‌کند.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته