دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پورمردان:

خودرو حامل لاشه‌های مرغ توقیف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با هوشیاری محیط‌بانان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک دستگاه خودرو حامل لاشه مرغ گوشتی توقیف شد.
کد خبر : 384745
photo_2019-05-28_22-44-48 (1).jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان گفت: محیط‌بانان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک با همکاری نیروی انتظامی موفق به توقیف یک دستگاه خودرو در حاشیه شهر زهک که اقدام به حمل غیر‌اصولی لاشه تعداد زیادی مرغ گوشتی کرده بود، شدند.


وی ادامه داد: از آنجایی که این امر موجب به خطرافتادن بهداشت عمومی و سلامت جامعه می‌شود و از طرف دیگر مرغداری‌ها در صورت بروز تلفات باید با هماهنگی اداره دامپزشکی به دفن بهداشتی لاشه در سپتیک مرغداری اقدام کنند که این امر هم اتفاق نیفتاده بود؛ احتمال اینکه این متخلف قصد تزریق لاشه‌ها به بازار کشتار روز و فروش آنها را داشته است، شدت گرفت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: متخلف به دادسرا معرفی و تحت بازجویی قرار گرفت و در همین راستا دو نفر دیگر از کارکنان مرغداری نیز به دادسرا احضار شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند و پرونده متخلفان تحت پیگیری و تحویل مراجع قضائی شهرستان است.


پورمردان خاطرنشان کرد: لاشه‌ها با نظارت نیروی انتظامی، اداره حفاظت محیط زیست و اداره دامپزشکی در حاشیه شهر در محلی مناسب و در گودالی که به وسیله بیل مکانیکی به عمق سه متر حفر و طبق ضوابط زیست محیطی مدفون شدند.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته