دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 15:20
یک مسئول میراث فرهنگی:

گسترش شهرنشینی تهدیدی برای میراث فرهنگی کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:‌ عمده دلیل تهدید برای میراث فرهنگی می‌تواند گسترش شهرها و فضای شهرنشینی باشد.
کد خبر : 384481
شهر-یزد.jpg

حسن رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص تهدید‌های پیش رو در میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: عمده دلیل تهدیدها می‌تواند گسترش شهرها و فضای شهرنشینی باشد. این گسترش شهرسازی اگر بی‌توجه به میراث فرهنگی باشد آسیب زا خواهد بود.


وی افزود: در دنیا این‌طور است که ماشین‌ها را به اندازه معابر می‌سازند تا تهدیدی به فضای شهر و میراث فرهنگی نباشد اما در ایران برعکس است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت:‌ گسترش صنعت و زندگی صنعتی که ما در کنار آن نمی‌توانیم آثار تاریخی ببینیم و به تناوب آن آثار فرهنگی تاریخی را اصلاح نمی‌کنیم باعث آسیب‌زا بودن و همینطور تهدیدی بر آثار فرهنگی و تاریخی کشور می‌شود.


رمضانی بیگانه شدن جوانان با آثار تاریخی را یکی دیگر از تهدیدهای پیش رو در میراث فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: باید در آموزش و پرورش از ابتدایی تا دبیرستان با شیوه‌های آموزشی و در قالب‌های مختلف مفاهیم و ارزش‌گذاری میراث فرهنگی را به جوانان یاد دهیم تا آنها با تعصب از آن حفاظت کنند.


وی با بیان اینکه آموزش جزو ضرورت‌هاست، گفت:‌ با توجه به اینکه جمعیت جوان زیادی در کشور داریم باید برای تبیین آن در دوران جوانی تلاش کرد زیرا آنها مدیران آینده ما هستند.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته