دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 12:00
یزدان پناه در گفتگو با آنا:

کمبود اعتبارات تهدیدی برای میراث فرهنگی کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت:‌ کمبود اعتبارات تهدیدی برای میراث فرهنگی کشور است.
کد خبر : 384423

حبیب یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص تهدید‌های پیش رو در میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: کمبود اعتبارات، تهدیدی برای میراث فرهنگی کشور است چراکه اعتبارات برای تملک و مرمت ناکافی است.


وی افزود: با توجه به افزایش تعداد آثار میراث فرهنگی و همین‌طور اتفاق خوبی که در خصوص واگذاری به بخش خصوصی باید بخشی از آن را تبدیل به فرصت کنیم، برای برخی اماکن که از بخش خصوصی در آن استفاده نمی‌شود باید تأمین اعتبار کنیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: راه و شهرسازی هم باید در این خصوص با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری کند؛ یعنی زمین‌ها و یا خانه‌های تاریخی که در حریم راه و شهرسازی است را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد.


یزدان‌پناه افزود: البته مردم برای حفظ آثار میراث فرهنگی و اجناس قیمتی نسبت به قبل آگاه‌تر شده‌اند. برای این منظور دستیابی آنها به پول کاسته شده و خود مردم مراقبت آنها را برعهده گرفته‌اند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت:‌ نظارت مردمی برای کاوش و یافت اجناس قیمتی و عتیقه نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته