دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 04:30
باوفا در گفتگو با آنا:

شرایط آرامش روحی کودک را در خانه فراهم کنید

یک روان‌شناس کودک گفت: حمایت از کودک این است که شرایط آرامش را برای وی مهیا کنید تا بتواند با انرژی به اهدافش برسد.
کد خبر : 381086
_MG_1374.JPG

ملیحه باوفا در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: شاید بسیاری از ما این جمله را زیاد به فرزندانمان گفته باشیم که تا وقتی تلاش کنی از تو راضی هستم. اما حقیقت این جمله چیست؟ 


وی افزود: برخی از دانش‌آموزان بیشتر از حد توانشان درس می‌خوانند. یکی از اقداماتی که می‌توان انجام دهید این است که به این دانش‌‌آموز کمک کنید تا از لحاظ تحصیلی در سطح معقول‌تری قرار گیرد. بعضی کودکان چنان خودشان را تحت فشار می‌گذارند که یا آن قدر خسته می‌شوند که از ادامه مسیر بازمی‌مانند و به اصطلاح «می‌برند» و یا اینکه یادشان می‌رود که در زندگی تفریح هم لازم است. 


این روان‌شناس کودک تصریح کرد: اگر کودک در سطح مناسبی که برایش راحت است کار کند، باز هم می‌تواند به اهدافش دست یابد؛ با این تفاوت که آن قدر انرژی برایش مانده که به سوی هدف دیگری حرکت کند.


باوفا افزود: زندگی کودک را چند بعدی کنید. به او بیاموزید همه زندگی نمره و درس نیست. عادت‌های بهترین خواهی را از بین ببرید. بیدار ماندن تا پاسی از شب و بیدارشدن قبل از طلوع آفتاب برای ادامه آن، اصلا عادت خوبی نیست!
  
وی گفت: خلاصه اینکه هدف واقع‌گرایانه‌ای برای درس خواندن مشخص کنید، مثلا شاید لازم نباشد فرزند شما در درس علوم تجربی به چندین مرجع خارج از کتاب مراجعه کند و همان کتاب درسی برای او کافی باشد.گرچه ممکن است به جای نمره ۲۰، ۱۸ بگیرد، ولی باید به او بقبولانید که این نمره برای او مناسب‌تر است.


این روان‌شناس کودک عنوان کرد: تفریح و بازی را نیز در برنامه او بیشتر بگنجانید تا این امر به صورت یک عادت و اصل برای او دربیاید.


انتهای پیام/4122/۴۰۸۷/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته