دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1397 - 08:00
روان‌شناس کودک درگفتگوبا آنا:‌

پیشگیری از بروز حوادث بهتر از امر‌و‌نهی کردن کودکان است

یک روان‌شناس کودک گفت: هیچ‌کس بهتر از پدر و مادر کودکشان را نمی‌شناسد، بنابراین باید از این شناخت برای پیشگیری از دعواهای بیهوده و بحث‌های تکراری استفاده شود.
کد خبر : 361837
82390181-71332401.jpg

محمد غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: هیچ‌کس بهتر از پدر و مادر علایق کودکشان را نمی‌شناسند، بنابراین بهتر است از این شناخت جامع برای پیشگیری از دعواهای بیهوده و بحث‌های تکراری استفاده کند.


این روان‌شناس کودک خطاب به خانواده‌ها افزود: اگر او دوست دارد هر روز صبح موقعی که آماده رفتن به سرکار می‌شوید کابینت‌های آشپزخانه را بیرون بریزد و این کار او شما را تا مرز جنون پیش می‌برد، برای کابینت‌ها قفل تهیه کنید.


وی اضافه کرد: به جای امر و نهی به کودک، تلاش کنید موانعی را که نگرانتان می‌کند برطرف کنید تا هم خیال خودتان راحت باشد و هم مدام کودکتان را بازخواست نکنید.


این روان‌شناس تصریح کرد: اگر عاشق بازی کردن با دستگاه دی‌وی‌دی منزل است آن را در جای بلند و یا دور از دسترس قرار دهید. از دسترس خارج کردن وسایل خطرآفرین یا باارزش منزل جلوی بسیاری از دعواها و جروبحث‌های خانوادگی را می‌گیرد.


غلامی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که یک مادر بچه‌دار باید همه‌چیز را از قبل برنامه‌ریزی کند حتی یک خرید ساده را. اگر کودکتان صبح‌ها سرحال و پرانرژی است و بعد از ناهار کسل و بهانه‌گیر، رفتن به خرید یا دکتر را برای مواقع پرحوصله او کنار بگذارید.


وی در ادامه افزود: او را برای تجربه‌های جدید (مثل رفتن به جایی که تابه‌حال نرفته‌اید) از قبل آماده کنید و به او توضیح دهید از او انتظار دارید چطور رفتار کنید. همچنین او را برای تغییر برنامه آماده کنید. به‌عنوان‌مثال تا چند دقیقه بعد باید اسباب‌بازی‌هایمان را جمع کنیم و به خانه برگردیم.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: روان شناس کودک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته