دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1397 - 05:25
مجید غلامی در گفتگو با آنا:

مانع کودکان برای دیدن فیلم‌های ترسناک شوید

یک روان‌شناس کودک خطاب به خانواده‌ها گفت: اجازه ندهید کودکان فیلم‌های ترسناک را ببینند، زیرا این فیلم‌ها می‌تواند تأثیرات زیادی بر روح و روان کودکان داشته باشد.
کد خبر : 354219
8681787_630.jpg

مجید غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در فیلم‌هایی که پدر و مادر در خانه به همراه بچه‌ها مشاهده می‌کنند باید دقت کافی شود زیرا گاهی دیدن صحنه‌های ترسناک در روح و روان کودک تأثیر منفی می‌گذارد. اگر صحنه ترسناکی در فیلم وجود داشت و باید آن صحنه را برای کودک توضیح دهید باید برای کودک توضیح دهید که اگر فردی در فیلم کشته می‌شود و یا مورد خشونت قرار می‌گیرد این‌یک فیلم است و در دنیای واقعی وجود ندارد.


این روان‌شناس حوزه کودک و نوجوان در ادامه خطاب به خانواده‌ها افزود: اگر احساس می‌کنید کودکتان از فیلمی می‌ترسد فوری تلویزیون را خاموش‌کنید و یا اگر در سینما هستید بلافاصله آنجا را ترک کنید.


وی در ادامه افزود: تنها در صورتی فردی می‌تواند به سینما برود که به میزانی از پختگی رسیده باشد که بتواند خانواده‌اش را همراهی کند. اما با این‌ وجود باید برای او محدودیت قرارداد


غلامی با اشاره به اشتباهی که برخی از خانواده‌ها می‌کنند ادامه داد: نصب تلویزیون و دستگاه‌های پخش فیلم در اتاق کودک اشتباه بزرگی است که خانواده‌ها باید از انجام آن اجتناب کنند، زیرا دیدن فیلم‌ها توسط بچه‌ها باید با نظارت خانواده‌ها صورت گیرد و در صورتی‌ که خانواده‌ها صحنه‌های خشونت‌آمیزی را در فیلم‌ها دیدند بلافاصله باید ادامه دیدن فیلم را برای کودک متوقف کنند.


این روان‌شناس کودک گفت: مشاهده فیلم در هر سنی نیاز به نظارت والدین دارد و کاهلی خانواده می‌تواند مشکلات جبران‌‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.


انتهای پیام/4087/ 4122/


انتهای پیام/

برچسب ها: روان شناس کودک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته