دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1398 - 02:41
یک روان‌شناس کودک:

به کودکان بیاموزید موانع زندگی را نادیده بگیرند

یک روان‌شناس کودک گفت: وقتی فرزندتان از کودک دیگری کتک خورد به او یاد بدهید که محل را ترک کند. با این کار به او بیاموزید که موانع زندگی را باید نادیده بگیرد.
کد خبر : 372289
children-dispute.jpg

زهره احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: هفت سال نخست زندگی کودک که به آن اگو گفته می‌شود دوران شکل‌گیری شخصیت کودکان به شمار می‌رود. به همین دلیل مهم‌ترین دوره زندگی کودک به شمار می‌رود.


وی افزود: به همین دلیل تنها مواظبت و نگهداری از کودک به تنهایی اثرگذار نیست و کودک را باید از نظر روحی نیز مورد‌ توجه قرار‌ گیرد.


این روان‌شناس کودک اظهار‌ کرد: یکی از نکات مهمی که در تربیت کودکان اهمیت دارد بحث آموزش دفاع از خود در کودکان است، زیرا آموزش نحوه درست دفاع از خود توسط کودکان می‌تواند به کاهش رفتارهای پرخاشگرانه در بزرگسالی بینجامد.


احمدی تصریح کرد: هیچ‌گاه به کودکتان نگویید که اگر کودکی تو را زد تو هم او را بزن، زیرا این جمله آسیب زیادی به کودکان می‌زند و تمام آموزش‌های ذهنی کودک را بر هم می‌ریزد زیرا در ذهن کودک کتک زدن کاری اشتباه تعریف شده است و وقتی به او اجازه داده می‌شود که او هم دیگران را بزند این موضوع در ذهنش می‌نشیند که من هم می‌توانم بد باشم.


وی خاطر‌نشان کرد: به این ترتیب شما با یک جمله‌‎ای که به نظرتان چندان هم مهم نیست درون کودک را آشفته و او را لبریز از حس بد به خودش و دیگران می‌کنید.


این روان شناس عنوان کرد: به فرزند خود بیاموزید که وقتی کار به زد و خورد رسید دست خود را بالا بیاورد و بگویید نزن! با این کار شما به کودکان می‌آموزید که حد و مرز برای خودش مشخص کند و از خودش دفاع کند.


احمدی تصریح‌کرد: به فرزند خود یاد بدهید که اگر کودک به کار خود ادامه‌ داد، محل را ترک کند. شما با این کار هم به کودک یاد می دهید که از کتک کودکان دیگر در امان باشد وهم اینکه این موضوع را بداند که بهترین راه کنار زدن افرادی که در زندگی در مقابلش می ایستند ندیده گرفتن آنها است.


وی افزود: این را به کودکان بیاموزید که ترك كردن محيط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دليل بر بی‌عرضگی او، بلکه صرفاً نشان می‌دهد فرق خوب و بد و درست و غلط چیست.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب