دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 02:30
انتخاب درست آینده‌ای روشن؛

روز باز دانشگاه؛ کمک به انتخاب مطمئن دانش‌آموزان

روز باز دانشگاه کمک می‌کند که داوطلبان به همراه خانواده‌های خود با امکانات دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی آشنا شوند.
کد خبر : 379030
13970431P54k16t295.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه اولویت بسیاری از جوانان است و با توجه به افزایش دانشگاه‌ها در کشور ورود به دانشگاه دشوار نیست. افزایش سطح تحصیلات عمومی جامعه از طریق ورود به دانشگاه اتفاق مثبتی است که در ایران رخ داده است.


گرچه راه‌های ورود به دانشگاه صرفاً از راه کنکور نیست و رقابت‌ها کاهش یافته است اما هنوز برخی رشته‌ها در برخی دانشگاه‌ها تقاضای بسیاری داشته و داوطلبان باید از طریق کسب رتبه در کنکور به خواسته خود برسند.


هرساله پس از اعلام رتبه کنکور تب انتخاب رشته بالا رفته و داوطلبان هیجان و استرس بسیاری را برای یک انتخاب خوب و گام نهادن در مسیر مناسب متحمل می‌شوند.


ابزارهای بسیاری برای یک انتخاب مناسب وجود دارد که برخی از دانش‌آموزان از آنها شناخت نداشته و برخی دیگر آنها را به‌خوبی به‌کار نمی‌برند اما انتخاب مسیر آینده و سرنوشت را نباید ساده گرفت.


انتخاب درست آینده‌ای روشن الزامات یک انتخاب درست را به داوطلبان گوشزد می‌کند.


یکی از ابزارهایی که داوطلبان برای انتخاب خود می‌توانند از آن استفاده کنند روز باز دانشگاه است. اتفاقی که در سال‌های اخیر به همت دانشگاه‌ها رخ می‌دهد.


هرساله بعد از اعلام رتبه‌های کنکور و پیش از انتخاب رشته دانشگاه‌ها به ویژه‌ دانشگاه‌های برتر کشور روزهایی را به عنوان روز باز (open day) معرفی کرده که داوطلبان می‌توانند به همراه خانواده خود از تمام بخش‌های دانشگاه، اعم از کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر امکانات بازدید کرده و با رشته‌ها و استادان آشنایی پیدا کنند تا به انتخابی مطمئن کمک کنند.


البته تمام دانشگاه‌های کشور در حال حاضر این طرح را اجرایی نمی‌کنند اما همه ساله روز باز گستره بیشتری پیدا کرده و دانشگاه‌های بیشتری به داوطلبان فرصت انتخابی بدون تردید می‌دهند.


انتهای پیام/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته