دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 02:30
انتخاب درست آینده‌ای روشن؛

تسهیلات رفاهی و شرایط خاص دانشگاه‌ها نکات مهم در انتخاب رشته

داوطلبان حتماً درمورد شرایط خاص و تسهیلات رفاهی دانشگاه‌ها شناخت کامل به دست آورده و سپس با شناخت اقدام به انتخاب رشته کنند.
کد خبر : 378426

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، داوطلبان برای انتخابی درست باید همه نکات مهم را درنظر بگیرند. برخی موارد شاید از نظر پنهان باشد و مورد توجه قرار نگیرد اما در انتخاب و آینده مؤثر است.


بسیاری از مشاوران و نرم‌افزارهایی که این روزها برای راهنمایی در انتخاب رشته وجود دارد صرفاً رتبه کنکور، تراز و دانشگاه را ملاک قرار می‌دهند و از نکات جزئی‌تر غافل هستند.


پرونده انتخاب درست آینده‌ای روشن تاکنون نکات بسیاری را به داوطلبان برای انتخاب مناسب گوشزد کرده است.


یکی از نکاتی که برای داوطلبان دردسرساز می‌شود عدم توجه به امکانات و شرایط خاص یک دانشگاه در هنگام انتخاب رشته است.


بسیاری از داوطلبان پس از انتخاب رشته و ورود به دانشگاه متوجه شرایط خاص آن دانشگاه می‌شوند.


در دفترچه انتخاب رشته که از سوی سازمان سنجش ارائه می‌شود شرایط خاصی که هر دانشگاه دارد ذکر شده است. به عنوان مال برخی از دانشگاه‌ها ذکر کرده‌اند که در ارائه خوابگاه یا دیگر تسهیلات رفاهی محدودیت دارند و حتی اعلام کرده‌اند که چه کسانی مشمول دریافت خوابگاه می‌شوند.


برخی دیگر از دانشگاه‌ها یک مرحله مصاحبه شفاهی یا کتبی دارند که در دفترچه شرایط آن ذکر شده است اما متأسفانه دیده شده که برخی از داوطلبان این دانشگاه‌ها را بدون توجه به شرایط خاص آنها انتخاب می‌کنند.


به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا درمورد شرایط خاص و تسهیلات رفاهی دانشگاه‌ها شناخت کامل به دست آورده و سپس با شناخت انتخاب کنند.


انتهای پیام/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته