دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 12:26
پلیس فتا خبر داد

بازداشت، پایان اخاذی پسر جوان از دختران در فضای مجازی

پلیس فتا استان اصفهان فردی را که به بهانه ازدواج، عکس‌های خانوادگی دختران جوان را به دست آورده بود و با تهدید انتشار در فضای مجازی از آنها اخاذی می‌کرد، شناسایی و دستگیر کرد.
کد خبر : 37787

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان، بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با به دست آوردن تصاویر شخصی و خصوصی‌اش قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد مدتی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با پسری آشنا شدم که پیشنهاد ازدواج به من داد و با توجه به پیشنهاد او و پیام‌های عاشقانه‌اش فریب خوردم و بنا بر درخواستش عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌ام را برایش ارسال کردم که پس از آن تغییر رفتار داد و شروع به اخاذی از من کرد تا عکس‌هایم را در فضای مجازی انتشار ندهد.


رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهم که جوانی 23 ساله و ساکن اصفهان است، شناسایی و دستگیر شد.


این مقام انتظامی تاکید کرد : در فضای مجازی هیچ‌گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده که این جزء خصوصیات فضاهای مجازی است و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمان را می‌خورند و به راحتی به آنان اعتماد و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند. به شهروندان به ویژه خانم‌ها توصیه می‌شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکنند و از به اشتراک‌گذاری عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته