دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 16:53
حاتمی مطرح کرد:

تدوین برنامه‌های مدون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بر تدوین برنامه‌های مدون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی جامعه تأکید کرد.
کد خبر : 377116
2.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اسلامشهر، محمد حاتمی ظهر امروز در مراسم نکوداشت روز روانشناس و مشاور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از طراحی و اجرای برنامه‌های مدون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی در نظام روانشناسی و مشاوره کشور خبر داد و اظهار کرد: صیانت از خانواده در ایران هدف ما بوده و امروز جمعیت هدفِ روانشناسی، معادل 80 میلیون جمعیت کشور است.


وی از نگاه مثبت و اعتماد مردم به روانشناسان ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز سطح آگاهی و بینش مردم نسبت به روانشناسی افزایش یافته و شاهد تغییرات مثبت در نگاه مردم و خانواده‌ها به روانشناسان هستیم؛ چراکه خانواده‌ها امروز با اعتماد کامل به روانشناسان مراجعه و در بیشتر امور از ایشان راهنمایی می‌گیرند.


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه روانشناسی در زندگی، از پیوند نزدیک روانشناسی با تمام فعالیت‌ها و رشته‌ها سخن گفت و افزود: امروز روانشناسی وارد زندگی ما شده و حضور خود را در زندگی اجتماعی و رفتارسازی اجتماعی به اثبات رسانده است.


حاتمی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در برگزاری این مراسم، خواستار برگزاری اینگونه مراسم با حضور پیشکسوتان روانشناسی کشور و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با ایشان شد.


وی خطاب به دانشجویان روانشناسی حاضر در این مراسم، از آنان خواست تا از همین امروز خود را برای ارائه خدمات حرفه‌ای به جامعه آماده کرده و با تخصص و تعهد کامل وارد فعالیت حرفه‌ای شوند.


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از راه‌اندازی باشگاه روانشناسان کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خطاب به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد روانشناسی گفت: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی هرچه سریعتر وارد سایت سازمان شده و به عضویت سازمان درآیند؛ چراکه از این پس، فقط به اعضای سازمان مجوز فعالیت حرفه‌ای داده خواهد شد.


این مراسم با سخنان مسعود حاجی‌رسولی عضو هیئت علمی و رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در زمینه پیشگیری‌های نوین از اعتیاد و ایدز و نقش ویژه و انکارناپذیر روانشناسی و مشاوره در درمان اعتیاد ادامه یافت.


اجرای نمایشی و نمادین جلسه مشاوره توسط سعیده نقوی با یکی از دانشجویان در جمع حاضران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که  به همت معاونت پژوهش و فناوری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و همکاری انجمن انجمن علمی دانشجویی روانشناسی با حضور گسترده دانشجویان در سالن اجتماعات واحد اسلامشهر برگزار شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته