دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 11:29
میرزاده در پیامی به همایش بین‌المللی مشاوره و روان‌شناسی واحد مرودشت:

خدمات روان‌شناختی از یک کالای لوکس به نیاز جدی مردم و سازمان‌های مختلف تبدیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وجود متولیان حرفه‌ای یعنی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، متولیان علمی و اقبال روزافزون جامعه به خدمات روان‌شناختی و تبدیل شدن این خدمات از یک کالای لوکس به نیاز جدی برای عموم مردم و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی، خبر از جایگاه خاص این رشته (روان‌شناسی) در ایران دارد.
کد خبر : 17853

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده در پیامی به نخستین همایش بین المللی روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت اظهار کرد: تحولات بی‌حد و حصر در بنیان‌های جوامع که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکاف‌هایی منجر شده که انسان‌های امروز را ناگزیر از همواسازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی، بحران‌هایی برای افراد پدید آمده که اگر متوقف نشود، دنیای روحی و روانی آنان را متلاطم می‌کند. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب، افسردگی و... محصول زندگی صنعتی‌اند.


وی افزود: بیماری‌های روانی می‌روند تا گوی سبقت را از سایر امراض بربایند و بی‌شک چیزی جز معنویت، نیک اندیشی و تغییر و تحول درونی نمی‌تواند بشریت را از این همه نابسامانی و از هم گسیختگی روانی نجات بخشد. در کشور عزیزمان روان‌شناسان پژوهشگر در تلاشند تا از یافته‌های خویش در راستای کاهش آلام انسانی بهره گیرند و اگرچه این علم در کشور ما با نقاط ضعف قابل بهبودی، همچون محدودیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، گرایش‌های محدود روان‌شناسی در سطوح مختلف تحصیلی، محدودیت مجلات علمی- پژوهشی و... روبروست، می‌تواند به مثابه یک رشته علمی جامع برای خود تاریخ ماندگار بیافریند.








برای دانشگاه آزاد اسلامی مایه مباهات است که با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در کنار سایر حرفه‌های یاورانه نظیر پزشکان، مددکاران و پرستاران با بهره‌گیری از منابع معتبر معارف اسلامی و قرآنی به تدارک و ساماندهی روش‌هایی بپردازند که در پرتو آنها بتوان سلامت به مفهوم دقیق و علمی آن یعنی سلامت جسمانی، روان‌شناختی، اجتماعی و معنوی آحاد بشر را تأمین، حفظ و ارتقاء دهند

میرزاده خاطرنشان کرد: از یک طرف وجود متولیان حرفه‌ای یعنی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و متولیان علمی، یعنی انجمن‌های علمی و گروه‌های دانشگاهی و از طرف دیگر اقبال روزافزون جامعه به خدمات روان‌شناختی و تبدیل شدن این خدمات از یک کالای لوکس به نیاز جدی برای عموم مردم و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی، خبر از جایگاه خاص این رشته در ایران دارد؛ امری که بسیار امیدبخش است.


به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام که از سوی دکتر حسینی رئیس واحد مرودشت قرائت شد، اضافه کرد: سیاست‌های کلی نظام سلامت، جمعیت، علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، به خوبی نقشه راه را برای مؤسسات آموزش عالی ترسیم می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز که با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تأیید امام راحل تأسیس شد و بی‌شک شجره طیبه انقلاب اسلامی است، نهادی برای رشد علمی و تعالی اخلاقی و فرهنگی به شمار می‌رود. اینک بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تمامی تلاش خود را در راستای پیشرفت و تعالی کشور به کار گرفته است.


وی افزود: برای دانشگاه آزاد اسلامی مایه مباهات است که با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در کنار سایر حرفه‌های یاورانه نظیر پزشکان، مددکاران و پرستاران با بهره‌گیری از منابع معتبر معارف اسلامی و قرآنی به تدارک و ساماندهی روش‌هایی بپردازند که در پرتو آنها بتوان سلامت به مفهوم دقیق و علمی آن یعنی سلامت جسمانی، روان‌شناختی، اجتماعی و معنوی آحاد بشر را تأمین، حفظ و ارتقاء دهند. از همین رو برگزاری همایش بین‌المللی مشاوره و روان‌شناسی در واحد مرودشت را به فال نیک گرفته و امیدوارم دستاوردهای این همایش، به جامعه عاری از مشکلات روانی و رفتاری بینجامد.


به گزارش آنا، در نخستین همایش بین‌المللی روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت که دانشجویان و استادان برجسته داخلی و خارجی علوم روانشناسی و مشاوره و مسئولان شورای نظام روانشناسی و مشاوره استان فارس و جمعی از مسئولان شهرستان مرودشت حضور دارند متن پیام دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت قرائت شد.


این همایش اکنون با گزارش دکتر حجت‌الله جاویدی دبیر همایش در حال پیگیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته