دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 12:33

رویدادهای دانشگاهی؛ از تریبون منطقه آزاد تا کوهپیمایی دانشگاهیان

به مناسبت بزرگداشت روز روانشناس و مشاور به همت گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، مراسمی با حضور دکتر امیر هوشنگ مهریار، دکتر محمد خیر از استادان برجسته علم روانشناسی و مشاوره و دیگر استادان و دانشجویان این رشته در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 177189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم گفت: «همواره به خود می بالم و با افتخار در محافل علمی و اجرایی از افتخارات دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این واحد دانشگاهی نام می‌برم و این افتخار میسر نبوده است برای من مگر به لطف خدا و حضور استادان معزز و دانشجویان که آینده‌سازان بخش روان شناسی مهین عزیزمان هستند.»


دکتر شکوه نوابی نژاد، دکتر امیر هوشنگ مهریار، دکتر محمد خیر از استادان برجسته علم روانشناسی و مشاوره که به عنوان سخنرانان این مراسم دعوت شده بودند، به شکل تخصصی به ارائه سخنرانی پرداختند و درباره موضوع اخلاق حرفه‌ای و فرآیند شکل گیری رشته روانشناسی و مشاوره در ایران و مسائل مربوط به سازمان نظام روانشناسی مطالبی را بیان کردند و به سوالات مطرح شده توسط حاضران در جلسه نیز پاسخ دادند.


پخش کلیپ و اجرای گروه سرود ناشنوایان و قدردانی از استادان مدعو و عوامل اجرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.


پاسداشت روز معلم


نماینده فرمانداری میاندوآب در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و بزرگداشت روز استاد و معلم که با حضور بخشدار، استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: «جایگاه علم و علم آموزی در نزد بزرگان دینی و علمی بسیار بالا بوده و معلمان به عنوان طلایه‌داران جامعه در عرصه دانش و تربیت هستند.»


به گزارش خبرنگار آنا، ابراهیم نژاد با توجه به نقش دانشگاهیان در برگزاری یک انتخابات سالم، تأکید کرد که همه آحاد جامعه باید در راستای تحقق شعار جمهوری اسلامی، امانتداری و صیانت از آرای مردم ایفای نقش کنند.


رئیس واحد میاندوآب هم با تبریک هفته معلم و تسلیت سالروز شهادت استاد مطهری و تبیین جایگاه و منزلت معلم گفت: «استادان اسوه اخلاق و معرفت برای دانش آموختگان و پویندگان ره علم و دانش هستند و نگاه معلم در تعالی جامعه برگرفته از نگاه انبیا در سعادت و تعالی تمدن‌ها و انسانهاست.»


دکتر مهدی مقدم افزود: «استاد مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته نظام بود که در هدایت انقلاب اسلامی و تربیت دانش آموختگان و پیوند حوزه و دانشگاه نقشی سازنده داشته و دانشجویان باید با مطالعه کتب ارزشمند و استفاده از تجارب ارزنده وی جلوه خاصی به جامعه و افکار عمومی ببخشند. » در پایان این مراسم از استادان دانشگاه با اهدای هدایا تجلیل شد.


مسابقات گل کوچک


تیم گل کوچک دانشکده دامپزشکی در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به مقام قهرمانی دست یافت.


به گزارش خبرنگار آنا، در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار تیم گل کوچک دانشکده دامپزشکی به مقام قهرمانی دست یافت.


در این دوره ازمسابقات که به همت تربیت بدنی واحد گرمسار و درمجتمع ورزشی یادگار امام(ره) این واحد دانشگاهی و با حضور تیم هایی از دانشجویان رشته های دامپزشکی و تربیت بدنی برگزار شد، تیمهای دانشکده دامپزشکی ب و وحدت جام، مقام اول و دوم این مسابقات را از آن خود کردند.


این مسابقات به مناسبت اعیاد شعبانیه در رشته های مختلف ورزشی و دربخش همگانی بین دانشجویان دختر و پسر و کارکنان واساتید در حال برگزاری است.


تریبون منطقه آزاد با موضوع «انتخابات»


تریبون منطقه آزاد با موضوع «انتخابات» از سوی بسیج دانشجویی در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.


برنامه تریبون منطقه آزاد دانشجویی با موضوع «انتخابات» در فضای باز و با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.


در این برنامه که با همت بسیج دانشجویی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری و نماینده خبرگزاری صدا و سیما برگزار شد، شرکت‌کنندگان به ارائه نظرها و ایده های و پیشنهادات خود در باره موضوع انتخابات پرداختند.


قرار است این تریبون بزودی از رسانه ملی(شبکه سوم سیما) پخش شود.


اردوی کوهپیمایی کلکچال


به همت بسیج کارکنان سردار شهید علی هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق و با حضور تعدادی از بسیجیان عضو، اردوی کوهپیمایی به مزار شهدای گمنام واقع در ارتفاعات کلکچال برگزار شد.


محمدحسین پور محمد فرمانده بسیج کارکنان گفت: «بی شک برگزاری چنین برنامه هایی، علاوه بر انجام یک فعالیت بدنی سالم، موجب تغییر روحیه و ایجاد نشاط و شادابی می‌شود.


البته زیارت قبور شهدای گمنام این مرز و بوم نیز می‌تواند سبب بروز حسی معنوی و همچنین یادآوری رشادتها و دلاورمردی های این مردان بی ادعا باشد.»


همایش کوهپیمایی


به همت پایگاه بسیج امام جعفر صادق (ع) و به مناسبت اعیاد شعبانیه همایش کوهپیمایی روز جمعه 15 اردیبهشت با حضور کارکنان اعضای بسیج واحد دانشگاهی پرند برگزار شد.


مسئول بسیج کارکنان واحد دانشگاهی پرند هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد شور و نشاط و شادابی اعلام کرد و گفت: «این حوزه در نظر دارد تا با توسعه و برگزاری برنامه های ورزشی در راستای حفظ سلامت روحی و سرمایه های انسانی خود گام بردارد.»


این همایش یک روزه با قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام واحد دانشگاهی پرند آغاز و پس از پیمودن مسیر تعیین شده از پارک کوهسار به سمت کوههای تخت رستم پایان یافت.


مسابقات قرآن و عترت


بیست‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بخش شفاهی به‌ منظور راه­­یابی به مرحله استانی مسابقات در بخش‌های استادان، دانشجویان و کارمندان و همچنین خانواده‌های کارکنان در رشته‌های قرائت، تحقیق ـ ترتیل و حفظ قرآن کریم در آموزشکده فنی و­حرفه ای سما واحد مهاباد برگزار شد.


این مسابقات که در نمازخانه آموزشکده و به صورت مجزا برای برادران و خواهران و با قضاوت استادان مجرب برگزار شد، شرکت­ کنندگان در یک فضایی معنوی به ­رقابت پرداختند و نفرات برتر برای شرکت در مرحله استانی این مسابقات مشخص و معرفی شدند. برای نفرات برتر در مراسمی درخور بغ اهدای لوح و کارت هدیه تجلیل به عمل خواهد آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته