دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 17:05
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان:

دانشگاه باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب جهادی عمل کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیانیه‌ای حکیمانه است و دانشگاه در عملیاتی‌کردن آن باید به‌طور جهادی وارد عمل شود.
کد خبر : 377091
photo_2019-04-28_15-51-17.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، احمد آذین ظهر امروز در جلسه کارگروه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: چهار دهه از عمر انقلاب گذشته و اکنون وارد دهه پنجم و دوران تمدن‌سازی شده‌ایم و در این 40 سال دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار با حربه‌های مختلف از جمله جنگ، تحریم اقتصادی، ترور و امثال اینها، سعی در ضربه زدن به این انقلاب را داشته‌اند که هرگز موفق نبوده‌اند و عصبانیت سران این کشور به‌دلیل شکست‌های متعدد در این چهار دهه است.


وی افزود: در عملیاتی‌کردن مباحث گام دوم انقلاب نیز باید دانشگاهیان پیشگام باشند؛ چراکه دانشگاه نماد فرهیختگی جامعه بوده و تزریق امید، انگیزه و نشاط در جامعه بر عهده دانشگاه است. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه قوه عاقله جامعه است، اضافه کرد: دانشگاه نقش جریان‌سازی دارد و بسیاری از مشکلات جامعه و کشور به دست دانشگاه برطرف می‌شود؛ ازاین‌رو نقش دانشگاه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید جهادی و انقلابی باشد تا شاهد آثار ارزنده آن باشیم.


آذین تصریح کرد: دانشگاه بر ارکان استاد و دانشجو استوار بوده و هریک از این ستون‌ها در جامعه نقش مهمی را برعهده‌ دارند؛ از این‌رو دانشگاه به عنوان منبع بزرگ تزریق امید و نشاط به جامعه وظیفه تربیت نسلی را عهده‌دار است که در گام دوم انقلاب نقش آینده‌ساز و تمدن‌ساز دارند.


وی یادآور شد: پرهیز از هرگونه شعارزدگی و انفعال در عملیاتی‌کردن گام دوم انقلاب و استفاده از استادان به‌عنوان تربیت‌کنندگان دانشجویان باید در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد؛ چراکه دانشجویان به استادان خود نگاه الگویی دارند و بسیاری از آموزه‌ها را از آنان فرامی‌گیرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: وظیفه ماست که با برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل محتوا، هماهنگی با نهادهای مسئول از جمله بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، تشکل‌ها و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، توجه به نظام موضوعاتی ترغیب دانشجویان به تدوین پایان‌نامه، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، تدوین برنامه کارگاه آموزشی با این موضوع نسبت به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همت گماریم.


انتهای پیام/4078/4121/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته