دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 06:22
حشمتی در گفتگو با آنا:

دانشجویان باید پرچمدار جهاد اقتصادی باشند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشجویان باید پرچمدار و پیشتاز جهاد اقتصادی بوده و از کسب‌وکارهای کوچک حمایت کنند.
کد خبر : 377768
99.jpg

سیدسجاد حشمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به نقش مهم دانشجویان در تحقق رونق تولید اظهار کرد: مجموعه نخبگان و جامعه علمی کشور ظرفیت بسیار خوبی دارند که با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط با صنایع می‌توانند آن را به شکوفایی رسانده و به تولید ملی رونق بخشند.


وی افزود: کسب‌وکارهای کوچک و خانگی یکی از موضوعات مهم در رونق گرفتن تولید ملی است که نسبت به آن جدیت لازم در کشور وجود ندارد و از نگاه مسئولان مغفول مانده است. همسر و برخی فرزندان خانواده‌ها می‌توانند در جهت درآمدزایی برای خود و حمایت از تولید ملی اثر مثبتی بر روی اقتصاد داخلی داشته باشند.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: دولت باید برای ایده‌های خانگی مردم تسهیلات در نظر بگیرد و با پرداخت هزینه‌های اندک کسب‌وکار مردم، راه بیفتد.


حشمتی عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور باید جهاد اقتصادی داشته باشیم و با خرید کالاهای تولید داخل برای کارگر ایرانی ارزش قائل شویم تا او بتواند با انگیزه و روحیه بالای جهادی در جهت بهتر کردن کیفیت محصولات داخلی گام بردارد. دانشجویان باید پرچمدار و پیشتاز جهاد اقتصادی باشند و از کسب‌وکارهای کوچک حمایت کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قم از دو سال قبل مبدع طرح ارتباط با صنعت بوده و ایده‌های دانشجویان را در مراکز تولیدی عرضه و حمایت می‌کرد. اگر کارخانه‌ها، مشکلات صنعتی خاصی داشتند از دانشجویان برای بررسی مشکلاتشان استفاده می‌کردند.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته