دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1398 - 04:40
برای مطالعه بهتر/12

تنوع در مباحث مختلف درسی باعث افزایش مهارت‌های تحلیلی می‌شود

یکی از روش‌های مفید مطالعه در فصل امتحانات ایجاد تنوع در مباحث مختلف درسی است. این امر باعث افزایش مهارت‌های تحلیلی در فرد می‌شود.
کد خبر : 376468
teaching teachers.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اگر در انجام کاری مهارت داشته باشیم باعث ایجاد رضایت در ما می‌شود و این احساس رضایت باعث تکرار چندباره  آن فعالیت می‌شود. افرادی که عادت به مطالعه ندارد، نه‌تنها لذتی از آن نمی‌برند، بلکه ممکن است هیچ‌وقت مطالعه کردن صحیح را یاد نگرفته باشند.


درست مانند هر مهارت دیگری، مطالعه مفید و مؤثر نیز راه‌هایی دارد؛ اگر روش‌های صحیح مطالعه را بیاموزیم نه‌تنها می‌توانیم از آنها به نفع خود استفاده کنیم و از مطالعه لذت ببریم؛ بلکه می‌توانیم دیگران را به مطالعه کردن تشویق کنیم.


یکی از روش‌های مؤثر در مطالعه ایجاد تنوع است. یک صفحه را دوباره و دوباره نخوانید. موضوعات مطالعه را تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که مغزتان ارتباط بیشتری بین مطالب ایجاد کند. ایجاد تنوع در مواد درسی مانع از درگیر شدن در روال پایان‌ناپذیر کلیشه‌ها می‌شود و تفکر انتقادی و تحلیلی را در ذهن شما پرورش می‌دهد.


برای مثال اگر در هنگام مطالعه 20 مسئله جمع را حل کنید، مطمئناً بیست و یکمین مسئله را نیز با روش مشابه حل خواهید کرد. اما اگر به مباحث متنوع بپردازید و مسائل ضرب و تقسیم و تفریق هم حل کنید، مغزتان مجبور می‌شود از مهارت‌های تحلیلی استفاده کند تا بهترین استراتژی را برای حل چالش‌ها پیدا کند.


انتهای پیام/4122/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته