دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1398 - 18:00
زارعی تشریح کرد:

رسالت دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق شعار سال 98

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، پیشوا و قرچک گفت: جامعه دانشگاهی خود را موظف به‌ بهره‌‌گیری از سرمایه‌های علمی‌وتحقیقات کاربردی برای رونق تولید می‌داند.
کد خبر : 369583
16c032b5-3c39-40f5-be9b-842458aa00f0.jpg

حامد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ورامین، با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، به رسالت هدفمند دانشگاهیان در این خصوص اشاره و اظهار کرد: با توجه به جنگ تمام‌عیار اقتصادی پیش‌ِ روی کشور، جامعه دانشگاهی خود را موظف می‌داند با بهره‌مندی از سرمایه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی زمینه بهبود رشد اقتصاد و رونق تولید را فراهم کند.


وی بر ضرورت همکاری مشترک و ارتباط سازنده دانشگاه با صنعت و مراکز اجرایی با هدف استفاده حداکثری از توان طرفین تأکید کرد و افزود: استفاده از تحقیقات دانشگاهی در فضای صنعت، مسیر رونق تولید را هموار کرده و به کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان نیز می‌انجامد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت حل مسائل و معضلات اقتصادی، از جمله کارکردهای دانشگاه برای تحقق شعار سال دانست و توضیح داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی یکی از راهگشاترین عوامل برای تقویت و توسعه فضای اشتغال و کارآفرینی کشور است.


زارعی، توجه جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان را با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد آن همانند اتکا به توان علمی داخلی و دانش بومی، از مؤلفه‌های مؤثر تحقق پایدار اقتصاد توصیف کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش پررنگ این شرکت‌ها در رونق اقتصادی تأکید داشته‌اند.


وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کشور ما از منابع سرشاری برخوردار است و نوآوری‌ها و تجاری‌سازی‌های علمی این شرکت‌ها علاوه بر افزایش توان علمی، موجب استقلال، عدم وابستگی و بی‌نیازی کشور به فناوری‌های خارجی می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک با اشاره به ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی در بخش تولید یادآور شد: به فضل الهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک با شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود خود توانسته به عنوان کار‌آفرین فعال در بخش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری وارد میدان شده و با عزم و اراده خود مفهوم رونق تولید را عملیاتی کند.
زارعی در پایان ابراز امیدواری کرد: ملت هوشیار ایران اسلامی به مدد خداوند متعال و اتکا به تلاش، ممارست و مقاومت مثال‌زدنی خود، یک بار دیگر به ندای رهبرشان لبیک عملی گفته و آرزوهای معاندانشان را نقش بر آب کرده و از این مقطع حساس و این امتحان نیز سرافراز و سربلند بیرون بیایند.


انتهای پیام/4078/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته