دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1397 - 15:40
فتح‌الله:

محور فعالیت دانشگاه آزاد شهر قدس، صنعت، تجارت، تحقیق و توسعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران گفت: محور فعالیت در مجموعه واحد شهر قدس، صنعت، تجارت، تحقیق و توسعه است.
کد خبر : 364654
IMG_9291.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهر قدس، در راستای اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مأموریت دانشگا‌ه‌های جامع به منظور بهره‌مندی از خرد جمعی و استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین شهرک صنعتی و دانشگاه، نشست مشترکی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران با محور شهر قدس و اعضای هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی زاگرس و البرز روز گذشته در سالن کنفرانس ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس تشکیل شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران در جمع اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی زاگرس و البرز اظهار کرد:  امروز علم و دانش جامعه را به مرز بالندگی رسانده و چیزی که در این نهاد دانشگاهی برای ما  مأموریت اصلی قلمداد می‌شود، توجه هرچه بیشتر به صنعت و بررسی آن در ابعاد مختلف است.


مهدی فتح‌الله اظهار کرد: حوزه اصلی و محور فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، صنعت و تجارت است و علت آن همجواری این واحد با واحدهای صنعتی و بنگاه‌های صنعتی استان تهران و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی، فناوری و تحقیقاتی موجود در دانشگاه است.


وی افزود: این نشست در راستای گسترش روابط میان صنعت و دانشگاه به منظور بهبود ارتباط و شرایط موجود ایجاد شده است و در این دیدار توافق‌هایی مبنی‌بر افزایش ظرفیت علمی و مهارتی دانشگاه و همچنین بهره‌مندی از متخصصان هر دو حوزه برای حل مشکلات صنعتی ودانش‌بنیان و ارتباطات دانشجویان و استادان با مدیران حوزه‌های صنعتی شکل گرفته است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران خاطرنشان کرد: این مشارکت‌ها سبب رشد هر دو حوزه در زمینه دانش فناورانه برای اشتغالزایی دانشجویان و ایجاد تناسب در بخش عرضه و تقاضا در بازار کار شده و تعاملات طرح‌های تحقیقاتی متناسب با نیازهای شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: موضوع صنعت باید در ابعاد مختلفی بررسی شود، در برخی موارد مشکلات بازار و زیرساخت تولید یا ضعف‌های مهارتی برای کسب و کار وجود دارد که باید این مشکلات برطرف شود. 


فتح‌الله یادآور شد: تفاهمنامه‌ای با شهرک صنعتی منعقد شده است که در این تفاهمنامه سعی بر این است متخصصان مربوط به هر حوزه مشکلات ذکر شده را بررسی، آسیب‌شناسی و نسبت به حل مسئله اقدام کنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران افزود: یکی از اولویت‌های اصلی طرح‌های تحقیقاتی که توسط دانشگاه انجام می‌شود، ثروت‌زایی و کسب درآمد برای منطقه است و تاکنون بیش از 20 تحقیق که به عنوان اختراع ثبت شده است، در تلاش برای ایجاد کسب‌وکار و رونق اقتصادی منطقه است، اما باید در نظر گرفت که رسالت اصلی طرح‌های علمی صرفاً مالی نیست و این طرح‌ها بیشتر در راستای توسعه علم ایجاد می‌شود و در کنار توسعه علمی تلاش برای کاربردی‌شدن تحقیقات و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته