دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1397 - 09:09
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور:

ضربه به سر عامل کشته‌شدن 87 درصد موتورسواران است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ضربه به سر عامل کشته‌شدن 87 درصد موتورسواران در تصادفات است.
کد خبر : 361888

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از  پلیس پایتخت، احسان مؤمنی در تشریح تصادفات منجر به فوت شهر تهران در 10 ماهه سال 97 گفت: 38 درصد کل متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است که با بررسی و آنالیز تصادفات به‌وقوع پیوسته،  33 درصد رانندگان موتورسیکلت فوتی بین 18 تا 28 سال سن داشند و در 63 درصد تصادفات به عنوان مقصر حادثه شناخته شده بودند.


رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با بیان اینکه 87 درصد موارد فوتی رانندگان موتورسیکلت در اثر ضربه واردشده به سر است، افزود: موتورسواران حتماً از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی استفاده نمایند، همچنین در محورهای بزرگراهی که سرعت وسایل نقلیه زیاد هست حتی‌المقدور تردد نکنند زیرا 53 درصد تصادفات موتورسیکلت‌سواران در محورهای بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته است.


وی ادامه داد: موتورسواران در هنگام رانندگی کاملاً به جلو توجه داشته باشند و از اقداماتی که باعث حواس‌پرتی آن‌ها می‌شود مانند استفاده از موبایل، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و ... خودداری کنند.


مومنی گفت: بهتر است چراغ جلوی موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز به منظور دید بهتر موتورسوار روشن باشد، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر ناگهانی را به هیچ وجه انجام ندهند، از جابه‌جایی بارهای حجیم که باعث به هم خوردن تعادل راننده می‌گردد خودداری کنند و جهت تردد از محل‌های غیرمجاز مانند پیاده‌روها و خطوط ویژه استفاده نکنند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته