دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1397 - 13:31
منظری‌توکلی به آنا خبر داد:

راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی در افغانستان توسط دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت معارف افغانستان برای راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی و مراکز آموزش آزاد خبر داد.
کد خبر : 361276
BQ4K9959.jpg

علیرضا منظری توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به سفر هیئت افغانستانی به ایران و تواقفات شکل گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تفاهم‌های اولیه در رابطه با راه‌اندازی مدارس تملیکی و مدارس مشترک در کابل با طرف‌های افغانستانی انجام گرفته است که در جلسات روزهای آتی،‌ به مرحله نهایی خواهد رسید.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با ایجاد مراکز مهارتی در افغانستان، ادامه داد: مذاکراتی درباره راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی و مراکز آموزش آزاد صورت گرفته است که تفاهم‌نامه‌های دیگری برای شروع زمینه‌های عملیاتی، منعقد خواهد شد.


منظری توکلی با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری بین مدارس معارف افغانستان و مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: امروزه مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور گسترده در تمام کشور، تجربیات ارزنده‌ای در حوزه آموزش‌های پیش از دانشگاه را به‌دست آورده است که می‌توان با تأسیس مدارس سما در افغانستان  این تجربیات را به کشور دوست و همسایه منتقل کرد.


وی در پایان تصریح کرد: رئیس هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام و رویکرد ویژه‌ای برای گسترش و توسعه فعالیت‌های واحدهای بین‌المللی اتخاذ کرده‌اند که در این راستا مقرر شده است با خرید ملک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل از لحاظ فیزیکی و ساختمانی گسترش پیدا کند.


انتهای پیام/4116/ 4007/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته