دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 11:49
سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی:

سازمان سما می‌تواند چالش توقف کاردانی پیوسته را جبران کند

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مدرسه‌داری از دانشگاه‌داری پرسودتر است، می‌توانیم واحدها و مدارس بین‌المللی در کشورهایی نظیر عراق،‌ سوریه، افغانستان و آذربایجان ایجاد کنیم که ضمن سوددهی اهداف جمهوری اسلامی ایران را پیش ببرند.
کد خبر : 251122

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا منظری‌توکلی در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان سما گفت: در اسلام فلسفه مدیریت امتحان است. یعنی خداوند براساس امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهد، امتحان‌مان می‌کند. در نظام جمهوری اسلامی ایران مدیریت نه حق است و نه امتیاز؛ بلکه یک وظیفه و موقعیت برای امتحان الهی است. امیدوارم با همکاری کارکنان سما در ادامه مسیر دستیابی به اهداف دانشگاه حرکت کنم.


سرپرست سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: من فکر می‌کنم سازمان سما با یک چالش مهم و کاهش 50درصدی دانشجویان به دلیل توقف پذیرش کاردانی پیوسته مواجه است.


منظری توکلی افزود: از آنجایی که امسال نظام 6 به 3 پیاده شده است، هنرستان‌ها خروجی نخواهند داشت. اگر بتوانیم بخش عمده‌ای از مدارس را به هنرستان‌ها اختصاص دهیم، می‌توانیم چالش توقف پذیرش کاردانی پیوسته را جبران کنیم.


وی همچنین به ظرفیت‌های بین‌المللی سازمان سما اشاره کرد و گفت: براساس اساسنامه سازمان سما می‌توانیم واحدها و مدارس بین‌المللی در کشورهایی نظیر عراق،‌ سوریه، افغانستان و آذربایجان ایجاد کنیم. این مدارس می‌توانند برای ما سودده باشند و همچنین می‌توانند اهداف جمهوری اسلامی ایران را پیش ببرند. امروز با شما و همرزمان شهیدم هم‌پیمان می‌شوم که در مسیر ترویج ارزش‌های اسلامی و دیدگاه‌های امام‌خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری با تمام توان حرکت کنم.


سرپرست سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی همچنین مدرسه‌داری را از دانشگاه‌داری پرسودتر دانست و گفت: در این مسیر باید از تمام توان‌مان برای ارتقای کیفیت در مدارس سما گام برداریم.


منظری‌توکلی همچنین در پایان از زحمات دکتر زرهانی، رئیس پیشین سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته