دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منظری‌توکلی در گفتگو با آنا:

اردوهای جهادی موجب ورود دانش‌آموزان به مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اردوهای جهادی موجب آشنایی دانش‌آموزان با مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر : 375262
636522083743732875.jpg

علیرضا منظری‌توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به ضرورت حضور دانش‌آموزان در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی گفت: بهترین دوران تمرین تعاون و ایثار و کسب تجربیات اجتماعی در ایام نوجوانی است.


وی افزود: والدین نباید فرزندان خود را تحت مراقبت‌های بیش از حد تربیتی قرار دهند. آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی در دوران نوجوانی به فرزندان از مهم‌ترین الویت‌های والدین به حساب می‌آید.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اهمیت کانون مدرسه در یادگیری مهارت‌های اجتماعی، افزود: مدارس سما به منظور ایجاد فضای نقش‌آفرینی برای دانش‌آموزان در جامعه، سه روز در سال، اداره مدرسه را با در دست داشتن کنترل امور به دانش‌آموزان واگذار می‌کنند.


منظری‌توکلی تصریح کرد: یکی از راه‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان، اردوهای جهادی و اردوهای راهیان نور است. با توجه به اینکه اغلب اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود، دانش‌آموزان در روند اجرای این اردوها با عمق محرومیت آشناشده و تجربیاتی به‌دست می‌آورند که بسیار ارزشمند است.


وی ادامه داد: اردوهای جهادی موجب آشنایی دانش‌آموزان با مسئولیت‌های اجتماعی شده و توانمندی‌ها و تاب‌آوری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان‌نور نیز درس‌های بسیاری می‌تواند برای دانش‌آموزان به‌همراه داشته باشد و باید از این گنج نهفته در مناطق جنگی برای روایت ایثار و حقایق جنگ تحمیلی بهره‌مند شد.


انتهای پیام/4122/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته