دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منظری‌توکلی تأکید کرد:

پیاده‌سازی سند تحول بنیادی در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با پیاده‌سازی سند تحول بنیادی در سطح مدارس سما، می‌توانیم در تحقق مدارسی با هویت مکتبی و اسلامی موفق باشیم.
کد خبر : 358864

علیرضا منظری‌توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تحولات ساختاری ایجاد شده در سازمان سما، گفت: در ساختار جدید ارتباط بین مجموعه سما با واحدهای دانشگاهی بیشتر شده و رویکرد کلی دانشگاه به‌سمت مهارت محوری سوق پیدا خواهد کرد.


معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تغییر عنوان معاونت سما به معاونت آموزش عمومی و مهارتی، اظهار کرد: فعالیت‌های این معاونت در دو بخش آموزش عمومی که مدارس سما را تحت پوشش قرار می‌دهد و آموزش مهارتی است که آموزشکده‌های فنی، مدارس عالی مهارت و آموزش‌های آزاد دانشگاه را دربر می‌گیرد.


منظری‌توکلی با اشاره به سند تحول بنیادی در آموزش، افزود: این سند به‌وسیله جمعی از اندیشمندان و متفکران تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده و به تأیید مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، با پیاده‌سازی سند تحول بنیادی در سطح مدارس سما، می‌توانیم در تحقق مدارسی با هویت مکتبی و اسلامی موفق باشیم.


وی ادامه داد: در مرحله نخست باید مدیران آموزش عمومی و معلمان مدارس سما آموزش‌هایی در رابطه با سند تحول بگذرانند تا این سند براساس راهکارهای اجرایی در مدارس پیاده‌سازی شود. تاکنون یک دوره آموزشی در سه روز برای مدیران مدارس سما در این راستا برگزار شده است.


معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخشش مدارس سما در همه زمینه‌ها، تصریح کرد: مدارس سما ضمن این‌که باید در زمینه‌های آموزشی و علمی مراتب برتر را به خود اختصاص دهد، باید سرآمدی خود را در حوزه‌های فرهنگی نیز حفظ کند. اولویت مدارس سما تقویت و رویش بخش فرهنگی بوده، همانطور که در قرآن کریم نیز تزکیه مقدم بر تعلیم است.


منظری‌توکلی در پایان، بیان کرد: تعداد هنرستان‌های سما در جهت ترویج و تبیین مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان افزایش پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/4116/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته