دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جوانپور:

عمل به اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تلاش در راستای خودکفایی و عمل به اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از مشکلات است.
کد خبر : 359371
IMG_4920 (1).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهر، عزیز جوانپور در نشست بصیرتی اساتید و نخبگان با محوریت دانشگاه و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: باید شعار محوری عدالت را در راستای منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری به یک گفتمان تبدیل کنیم.


وی اضافه کرد: متأسفانه دولت‌های تشکیل شده بعد از جنگ به عنوان دولت سازندگی ضمن فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب اسلامی بحث سازش با غرب، بحث‌های اقتصادی و برنامه پنج ساله اول را براساس لیبرالیسم اقتصادی مطرح کردند و این امر نقطه آغاز انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، همانطور که در صدر اسلام نیز بعد از پیامبر اسلام(ص) اشرافی‌گیری ترویج شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: قطعاً اقتصاد سرمایه‌داری، فرهنگ سرمایه‌داری را نیز با خود به ارمغان خواهد آورد؛ همچنان که اشرافی‌گری، حقوق‌های نجومی و فاصله طبقاتی در آن دوران به تدریج در جامعه افزایش یافت.


جوانپور یادآور شد: در جامعه کنونی بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند کمرنگ شدن ارزش‌های انقلاب، فاصله از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسائل معنوی و دینی است.


وی متذکر شد: دهه چهارم انقلاب اسلامی، دهه عدالت و پیشرفت است و تحقق این امر در گروی تلاش همگانی به خصوص دانشگاهیان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی توضیح داد: تلاش در راستای خودکفایی و عمل به اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از مشکلات است که متأسفانه برخی مدیران و دولتمردان ما در عمل اعتقادی  به این امر ندارند.


جوانپور عنوان کرد: بعد از جنگ 8 ساله نگاه برخی مسئولان ما فقط  به غرب بود و غرب را حلّال مشکلات می‌دانستند و این امر موجب فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب شد.


وی  تأکید کرد: ما نتوانستیم از ظرفیت‌های بالقوه داخل نظام، نخبگان و اندیشمندان جامعه استفاده بهینه کنیم و اگر امروز در حوزه دفاعی، موشکی و سایر زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم به برکت طهرانی‌مقدم‌ها و نخبگان بسیجی است و اگر همین کار را در صنعت خودرویی و سایر حوزه‌ها انجام می‌دادیم دیگر وابسته به غرب نبودیم که در هر فرصتی فرانسه و انگلیس ما را تهدید به تحریم کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان رمز وحدت و همدلی را تبعیت از ولایت فقیه و حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته