دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1397 - 15:14
رسولیان مطرح کرد:

تنظیم و مدیریت بازار، محور تمرکز فرمانداران و بخشداران

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت:تنظیم و مدیریت بازار و توسعه اقتصادی مناطق، محور تمرکز فعالیت‌های فرمانداران و بخشداران این استان است.
کد خبر : 356032
ContentImages_266582.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در گردهمایی فرمانداران و بخشداران این استان گفت: تنظیم و مدیریت بازار و توسعه اقتصادی مناطق، محور تمرکز فعالیت‌های فرمانداران و بخشداران استان است و باید همه ظرفیت‌ها و توان دراختیار را به کار گیرند.


وی افزود: فرمانداران باید با استفاده از توان نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و نیز اصناف نسبت به تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها به طور گسترده و با جدیت اقدام کنند.


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: اکنون در برخی حوزه‌ها مانند برنج که از ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده می‌کنند، قیمت‌ها در بازار غیرمنطقی است و باید با این شرایط و افزایش نرخ‌ها برخوردهای جدی شود.


رسولیان با تأکید بر ضرورت رصد و کنترل نرخ‌ها در بازار، اظهار کرد: به‌منظور تأمین نیاز بازار در حوزه گوشت و مرغ برنامه‌ریزی‌هایی در دست انجام بوده و ازجمله آنها تقویت واردات دام و گوشت قرمز است.



 وی افزود: ارائه نهاده‌های دامی با نرخ مصوب به مرغداران مقابل عرضه گوشت مرغ هر کیلو به قیمت 98 هزار ریال ازجمله این اقدامات بوده که در مشهد اجرایی شده و امید است فرمانداران این رویکرد را در شهرستان‌ها توسعه دهند.


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه در روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز و مرغ در استان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است، افزود: تلاش می‌شود با اجرای این طرح ارائه نهاده‌ها در قبال گوشت قرمز و مرغ در سطح، قیمت‌ها سیر صعودی نداشته باشد و باید فرمانداران در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.


رسولیان تصریح کرد: طرح عرضه گوشت در قبال سبوس هم در این راستا دنبال می‌شود و برای تخم‌مرغ هم این طرح اجرایی خواهد شد.


ذخیره‌سازی میوه شب عید


 وی از ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز شب عید در استان خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: براساس تأکید استاندار تلاش بر آن است که بیشترین سطح ذخیره‌سازی با توجه به جمعیت زائر گسترده‌ای که در این ایام به استان وارد می‌شود، انجام گیرد.


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی با بیان مشکل کمبود لاستیک در استان هم تصریح کرد: تاکنون 30 هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شده و با اقدامات صورت گرفته و در دست انجام قیمت‌ها در حال تعدیل شدن  است و امیدواریم بتوانیم این موضوع را به‌خوبی مدیریت کرده و فاصله بین عرضه و تقاضا را کاهش دهیم.



رسولیان  با تأکید بر اهمیت حفظ تولید و اشتغال در شرایط کنونی افزود: به همین منظور توجه و کمک و حمایت از واحدهای دچار مشکل و تعدیل نیرو، اولویت نخست ماست و فرمانداران باید در برگزاری جلساتی، مسائل آنها را بررسی و نسبت به پیگیری برای حل مشکلات آنها اقدام کنند.


 وی با بیان اینکه تاکنون مشکلات برخی از این واحدها با اقدامات صورت گرفته حل شده است، اظهار کرد: در این حوزه وضعیت نسبتاً مناسبی داریم.
 
تعیین و توافق با 15 معین اقتصاد مقاومتی


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی با بیان رویکرد اقتصاد مقاومتی استاندار در توسعه استان و استفاده از ظرفیت و توان مشارکتی مردم در این حوزه، گفت: شهرستان‌های استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی دارند که با ورود توان مشارکتی مردم به عرصه می‌توان بسیاری از این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد ازجمله طرح‌های گردشگری قابل توجه و نیمه‌تمام است که ورود بخش خصوصی به این حوزه می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده را به انجام رسانده و وارد مدار تولید و اشتغال استان شود.


وی درباره تقسیم استان به 12 منطقه اقتصادی و تهیه طرح توسعه برای همه این مناطق اظهار کرد: طرح توسعه این مناطق با استفاده از توان معین‌های اقتصادی هر منطقه و مشارکت مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای آن دنبال می‌شود که تاکنون با 15 معین اقتصاد مقاومتی مذاکره شده و موافقت مربوطه اخذ شده و در سفرهای شهرستانی استاندار توافق‌نامه‌های معین اقتصاد مقاومتی امضا خواهد شد.


 رسولیان تصریح کرد: طرح توسعه انرژی‌های خورشیدی، استفاده از ظرفیت صندوق‌های توسعه روستایی، طرح‌های موفق استان در حوزه جلب مشارکت و توان مردمی چون ترسیب کربن، اصلاح نژاد و تقویت دامداری‌های علمی در سطح روستاها در راستای طرح‌های توسعه مناطق با جدیت دنبال می‌شود تا ظرفیت تولید و اشتغال و رونق روستایی را توسعه دهیم.


  انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته